- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Millionkampagne skal trække danske turister til Fyn

De danske destinationer begynder at lancere kampagner der skal få de coronaindespærrede danskere til at holde ferie indenfor landets grænser. Nu er Destination Fyn klar med sit udspil.

Fyn og de omkringliggende øer står klar til at erobre danskere med forliste eller usikre ferieplaner. Nu skydes en fælles fynsk kampagne i gang, der skal få turisterne til at føle sig mere end almindeligt velkomne i det fynske.

“Fyn skal det være” – lyder sloganet i en ny fynsk turismekampagne målrettet de danskere, for hvem Corona-pandemien har sat en stopper for udlandsferien.

”Hovedbudskabet i kampagnen er, at alt er så fint på Fyn, fordi vi har brugt tiden på at kæle for detaljerne. Som et humoristisk billede på dette, viser vi, hvordan vi har revet sandstrandene og sørget for at filtre marhalmen ud. De lokale fiskere har piftet sig op med et strejf af parfume, og kornmarkerne er blevet børstet. De potentielle feriegæster skal ikke være i tvivl om, at vi har gjort en ekstra indsats for at shine øen op,” siger Mads Asbild, chef for Marked og Udvikling i Destination Fyn som sammen med de fynske kommuner om kampagnen.

Noget for enhver smag
Ifølge Destination Fyn fortæller kampagnen, at øen har noget for enhver, hvad enten man er til luksus, friluft, gastronomi, motion, kultur, leg eller afslapning.

Med tre millioner kroner fra de fynske kommuner iværksættes kampagnen den kommende måned.

”I kredsen af borgmestre på Fyn glæder vi os over, at det er lykkedes at finde fælles fodslag når det gælder markedsføring af fynsk turisme. Med kampagnen og det stærke sammenhold vi har, kan vi nå meget længere ud til danskerne, end hvis vi stod alene – ikke mindst i en tid hvor vores turismeerhverv er meget udfordret,” siger Kenneth Muhs, borgmester i Nyborg og formand for Erhvervshus Fyn, som Destination Fyn er en del af.

Destination Fyn har tilført kampagnen yderligere en million kroner, der normalt investeres i tiltrækningen af udenlandske gæster. Kampagnen skal køre på sociale og digitale medier, i trykte medier, via influencers og senere på måneden også på landsdækkende TV.

”Analyser har vist, at op mod en tredjedel af danskerne måske slet ikke tager på ferie i år. Men mon ikke det kan lykkes at omvende nogle af dem, når de ser alt det Fyn kan tilbyde inden for korte afstande på tværs af øen,” siger Rasmus Hessum Hansen, klyngedirektør i Destination Fyn.

Relaterede artikler:

Incomingbureauer føler sig igen glemt af politikerne

Genåbningspakke giver blandede følelser i dansk turisme

Mere sexet navn skal markedsføre dansk destination