Det skete i søndags, da My Cruise havde en Costa-annonce i B.T. i bunden af en artikel om ”Kaptajnen, der løj sig fra af skyld” med foto af det vandret liggende krydstogtskib fra selvsamme rederi.
Det var en ren og skær tilfældighed, men normalt en af den slags vi prøver at undgå på enhver redaktion. En annonce om helt samme emne, som artiklen og i hvert fald, hvis det drejer sig om samme produkt efter en katastrofe.
I søndags havde B.T. ligesom flere andre aviser en dramatisk historie om den groteske udvikling efter den første afhøring om ulykken med Costa Concordia. Under en helside overskrift: ”Kaptajnen løj sig fri for skyld” garneret med store fotos af den ret så uheldige kaptajn Francesco Schettino og af skibet i vandret stilling ved den italienske ø, Giglio.
Lige nedenunder kom My Cruise annoncen: ”Billigt krydstogt til Middelhavet. Spar 50 procent. Book nu om bord på Costa Cruises nyeste skib til forkælelse, afslapning og eventyr til uhørt lav pris.”
Vi har på takeoff.dk spurgt My Cruise om reaktionen.
”Vi synes ikke det var særligt heldigt, for nu at sige det mildt, men måske ser vi fra branchen anderledes på det. Med overdreven forsigtighed,” siger bureauets direktør, Gitte Sørensen.
”Nu viser det sig nemlig, at vi har fået rigtig mange henvendelser, som slet ikke tyder på, at kunderne er skræmte over den tætte placering. De har til gengæld set et godt tilbud,” fortsætter hun.
Det billige tilbud med Costa går ud på afrejse hver mandag hele sommeren og efteråret fra Venedig, en uge på skibet i det østlige Middelhav, flyrejse, transfers og all inclusive om bord med øl, vin og drinks for 7.995 kr.
Det siger også noget om Costa Cruises’ øjeblikkelige situation.