News in English

Travelmedia Nordic har netop relanceret sit engelsksprogede medie, der under navnet STANDBYNORDIC.com vil fokusere på nordiske rejse- og luftfartsnyheder.

I dag er STANDBY.dk og CHECK-IN.dk hver for sig det førende medie om rejse- og luftfartsbranchen i Skandinavien. Herudover har vi gennem flere år haft et engelsksproget søstermedie med navnet TTG Nordic. Dette medie har vi nu relanceret, og det hedder fra i dag STANDBYNORDIC.com.

Med relanceringen har vi samtidig valgt at stramme op på den indholdsmæssige prioritering. Fremover vil hovedparten af nyhederne fokusere på, hvad der sker i rejse- og luftfartsbranchen i Norden og Baltikum krydret med de allervigtigste internationale historier.

Vi kommer således til at formidle rejse- og luftfartsnyheder om et marked, der dækker Danmark, Grønland, Færøerne, Norge, Sverige, Finland, Island samt de baltiske lande, henholdsvis Estland, Letland og Litauen. Et markedsområde, der med 33 millioner indbyggere er det syvendestørste i Europa.

“Med relanceringen af vort engelsksprogede medie kommer vi til at styrke formidlingen af nyheder om rejse- og luftfartsbranchen i Norden og Baltikum. Herudover kommer vi til at styrke tilgængeligheden til relevante branchenyheder for de ansatte i branchen, der ikke har et af de skandinaviske sprog som modersmål,” siger Ole Kirchert Christensen, der er administrerende direktør for Travelmedia Nordic samt chefredaktør for virksomhedens medier.

Fra Vilnius, Oslo og København
Den daglige redaktionelle ledelse af STANDBYNORDIC.com er lagt i hænderne på britiskfødte Howard Jarvis, der er domicileret i Litauens hovedstad Vilnius.

Herfra overvåges strømmen af engelsksprogede nyheder i det nordiske og baltiske rejse- og luftfartsmarked, og det hele suppleres med særlige FOKUS-artikler skrevet af luftfartseksperten Hans Jørgen Elnæs, der har redaktion i Oslo. Endelig vil der være backup fra redaktionen i Danmark, idet nogle af de større historier fra det hjemlige marked også vil kunne finde vej til STANDBYNORDIC.com.

Udover at have redefineret indholdsprioriteringen har STANDBYNORDIC.com også fået en opbygning og kategoristruktur, der svarer til det danske STANDBY.dk, hvilket vil gøre det lettere at besøge begge medier.

“Vi har glædet os til at præsentere vores mange læsere for det relancerede medie, og jeg er overbevist om, at vores læsere på sigt vil kunne se effekten af de nye tiltag,” siger Howard Jarvis, redaktør for STANDBYNORDIC.com.

Alle nyheder publiceret på STANDBYNORDIC.com opsamles i et nyhedsbrev, der udsendes på alle hverdage kl. 13.00.

Relaterede artikler:

Rejsebranchens medie i nye klæder

Skiftedag i rejse- og luftfartsbranchen

Rejsemedier i fusion

x

Læs Også

Atter frisør i Københavns Lufthavn

Efter mange års fravær kommer der midt i august atter frisørsalon i lufthavnen – klipningerne tager 15 minutter og koster 299 kroner.

Rejsebranchen vil atter hjælpe indiske gadebørn

Til oktober har den danske udviklingsorganisation LittleBigHelp sin årlige galla på Copenhagen Marriott – til aftenens auktion er der allerede kommet de første bidrag fra den danske rejsebranche.

Carlsberg skænker alkoholfri øl i Stockholms skærgård

I Sverige er det forbudt at drikke alkohol og føre båd – så gennem sommeren sejler Carlsberg rundt i Stockholms skærgård og serverer øl uden alkohol.

De gladeste og sureste ferierejsende

Danmark kommer ind på en plads som nummer syv blandt verdens sureste ferierejsende i en global undersøgelse, der er gennemført af RewardExpert.

VIP Lounge på toppen af Tivoli

Balanchine Loungen på toppen af Tivolis Koncertsal var torsdag rammen om Travelmedia Nordic VIP Lounge med deltagelse af topchefer i den danske rejsebranche. Se her billeder fra sammenkomsten.

De Berejstes Klub lander mange nye medlemmer

Efter den eksklusive forening med de store optagelseskrav gjorde indmeldelse mulig via sin opdaterede hjemmeside, har det givet stor fremgang i medlemstallet – der netop nu er på 539.