- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Norwegian benægter mider i flymad

FLYSELSKABER: ”Den historie tror jeg ikke på,” siger Norwegians kommunikationsdirektør efter svensk avis bragte forsidehistorie om, at kabinepersonale i flyselskabet havde fundet maddiker og mug i mad til passagererne.

Forsidehistorie om mider i svenske Aftonbladet.

FLYSELSKABER: ”Den historie tror jeg ikke på,” siger Norwegians kommunikationsdirektør efter svensk avis bragte forsidehistorie om, at kabinepersonale i flyselskabet havde fundet maddiker og mug i mad til passagererne.

Den svenske avis Aftonbladet citerede forleden en unavngiven svensk kabinechef i Norwegian for, at flyselskabets kabinepersonale flere gange har opdaget gammel mad med bl.a. maddiker og mug. Det fremgik ikke af artiklen, hvornår det skulle være sket eller på hvilken flyvning. Som standardregel skal al mad destrueres efter en flyvning.

Norges svar på Danmarks Radio, NRK, fik i første omgang denne kommentar fra Norwegians informationschef i Sverige, Charlotte Holmbergh Jacobsson: ”Det er helt uacceptabelt, hvis passagererne har fået fordærvet mad. Vi har kontaktet vores cateringfirma for at få en forklaring.”

Ifølge Aftonbladet skyldes madproblemerne, at Norwegian ønsker at spare – og derfor har mad til salg ombord med angivelig holdbarhed på 180 dage. Derfor kommer usolgt mad med på flere flyvninger, frem for at blive destrueret.

Senere sagde Norwegians kommunikationsdirektør, Anne-Sissel Skånvik, til NRK: ”Jeg har ingen tiltro til Aftonbladets artikel.”

”Hvis en kabinechef i Norwegian opdager noget kritisabelt som dette, skal dette naturligvis rapporteres internt i Norwegian – og det har vi ingen meldinger om. Jeg tror der ligger et andet motiv bag denne artikel, uden jeg vil spekulere over, hvad det kunne være – men det er klart, at vi ikke sælger fordærvet mad til passagererne,” sagde kommunikationsdirektøren.