- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Norwegian undskylder overfor svigtede passagerer

LUFTFART: ”Vi følger EU’s regler og er bestemt ikke kendt for at være fedtede med at uddele madkuponer,” lyder det fra Norwegian efter 140 passagerer forleden sad tre timer i et fly i Københavns Lufthavn uden mad og drikke.

LUFTFART: ”Vi følger EU’s regler og er bestemt ikke kendt for at være fedtede med at uddele madkuponer,” lyder det fra Norwegian efter 140 passagerer forleden sad tre timer i et fly i Københavns Lufthavn uden mad og drikke.

Passagererne skulle tirsdag aften i sidste uge være fløjet med Norwegian til Malaga med planmæssig afgang kl. 20.05.

Men flyet fik tekniske problemer og kom først af sted tre timer senere. Passagererne blev ikke tilbudt noget at spise eller drikke. I EU-Forordningen om flypassagerers rettigheder står det ellers klart og tydeligt, at flyselskabet, hvis flyet er forsinket mere end to timer, skal tilbyde passagererne gratis mad og drikke.

“Det er rigtig beklageligt, at vi ikke har tilbudt passagererne hverken mad eller drikke. Det skulle vi have gjort. Vi forsøger altid at behandle vores passagerer så godt som muligt, så at passagererne ikke blev tilbudt noget, er selvfølgelig ikke godt nok,” siger Daniel Kirchhoff, pressemedarbejder i Norwegian, til epn.dk

Ifølge epn.dk blev passagererne heller ikke gjort opmærksomme på, at de kan have ret til erstatning. Det har flyselskaberne ellers pligt til at informere om.

Norwegians presseansvarlige i Danmark, Johan Bisgaard Larsen, siger til standby.dk:

”Jeg kender ikke til den pågældende situation, men vi følger naturligvis EU’s regler – og vi er ikke kendt for at være nærige med madkuponer. Måske har passagererne ikke fået lov til at forlade flyet, fordi kaptajnen skønnede, at problemet ville blive løst hurtigere end det skete – og så ville han ikke risikere yderligere forsinkelse inden passagererne blev kaldt tilbage til flyet.”