Det er blevet godt modtaget på sociale medier, at Nordic Pearl nu på den ene side har fået håndmalet de 18 bogstaver i Go Nordic Cruiseline, som er København-Oslo-rutens nye navn.
Det blev en stor nyhed, da det i juni sidste år kom frem, at DFDS havde solgt den kendte færgerute mellem København og Oslo til det svenske rederi Gotlandsbolaget i en handel på 400 millioner kroner.
Siden har der knyttet sig en vis interesse for de nyheder om den fremtidige drift på færgeruten, som er sluppet ud fra Gotlandsbolaget.
De har blandt andet drejet sig om, at Færgerne Crown Seaways og Pearl Seaways er blevet omdøbt til henholdsvis Nordic Crown og Nordic Pearl, at kahytterne skal opgraderes og at færgernes nye primære farve bliver aquagrøn, mens skorstenene vil være rød.
Seks bogstaver ad gangen
Mens farverne har haft debut, har navnet måtte vente lidt. I februar kom det dog frem, at rutens nye navn bliver Go Nordic Cruiseline, og nu afspejles det også på siden af Nordic Pearl, der har fået håndmalet bogstaverne ad flere omgange.
Det startede i sidste uge, forklarer rutens kommercielle direktør Kevin Helsinghof i et opslag på LinkedIn. Her har han lagt to billeder op, hvor man først ser færgen med bogstaverne ”Go” og dernæst et andet, hvor arbejdet er kommet lidt længere, og der står ”Go Nord”.
”Seks bogstaver på 6,5 time, mens vores norske MiniCruise gæster hygger sig i København. I morgen onsdag tager vi seks bogstaver mere, inden vi tager retur til Oslo som Go Nordic Crui…,” skriver direktøren.
Har mere på vej
Som sagt så gjort. Nu er der nemlig blevet offentliggjort billeder af det færdige resultat, der viser Nordic Pearl med de 18 nye bogstaver på siden af skroget. Synet er umiddelbart blevet taget godt imod, vidner kommentarfelterne på de to opslag om.
Heri bliver de hvide bogstaver på den aquagrønne baggrund blandt andet kaldt for flotte, en elsker de valgte farver mens en tredje kommenterer, at det er så smukt, når nu de ikke længere kan fremstå som den ikoniske forgænger.
Ifølge Gotlandsbolaget er tiden ved at være inde til, at rederiet vil skrue op for markedsføringen af det nye navn, som fremover skal benyttes om færgesejladserne mellem de to skandinaviske lande.
”I den nærmeste fremtid vil vores målgrupper lære navnet på vores brand endnu bedre at kende, når vi endelig rulle de ting, som vi har arbejdet i flere måneder på, ud i form af både kreative kampagner og salgsinitiativer,” lyder det.
Relaterede artikler:
Nyt navn til København-Oslo-ruten ”skal måske bruges i større sammenhæng”
Så kom det nye navn til København-Oslo-ruten
Gotlandsbolaget har tidsfrist for mulig retur til Frederikshavn