- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Ny Tivoli-festival skal tiltrække udenlandske turister

”Mange turister går meget op i have og blomster. Tivolis nye Have- og Blomsterfestival skal få svenskere og nordmænd tilbage til København efter coronakrisen,” lyder meldingen.

Efter coronakrisen oplever Tivoli et stigende antal udenlandske gæster, blandt andet fra to af de store markeder, Sverige og Norge.

”Men der er fortsat et langt stykke til tallene fra 2019, året før coronakrisen. Det skal Tivolis nye Have – og Blomsterfestival være med til at ændre på. Mange turister går meget op i have og blomster, og her har Tivoli noget helt særligt at tilbyde.”

Det siger Tivolis pressechef, Torben Plank, til STANDBY.dk og tilføjer: ”Vi skal også bruge festivaler i Tivoli til at trække internationale gæster til.”

Tivolis er Danmarks største turistattraktion med i normale år over fire millioner besøgende i de tre til fire sæsoner gennem året – cirka en tredjedel af gæsterne er normalt udenlandske turister.

Tivolis nye Have- og Blomsterfestival er blandt dette års største gæstesatsninger. Den starter den 27. august og varer til 11. september.

Fordoblet format i år
Festivalen sprang ud sidste sommer, men har i år fået et endnu større format. Tivoli byder således på blomsterworkshops, blomsterskulpturer og udsmykning skabt af internationale blomsterkunstnere – samt en blomsterdyst hvor florister fra hele landet kæmper om at lave den smukkeste blomsterudsmykning.

I forhold til premieren sidste år er Tivolis Have- og Blomsterfestival mere end fordoblet i længde, skriver Tivoli i en pressemeddelelse.

Der bliver også en række workshops og events, hvor Tivoli-gæsterne kan blive bedre til at binde blomster, bruge blomster i maden, træskæring med motorsave, chili- og tomatsmagning med 80 forskellige tomater og chilier og så videre.

Tivolis kulturdirektør, Frederik Wiedemann, siger om Have- og Blomsterfestivalen: ”Tivoli er kendt for mange ting. En af de ting, gæsterne kommer igen og igen for, er vores smukke blomster og haveanlæg. Derfor giver det mening, at vi afsætter nogle uger om året, hvor vi fokuserer på denne del. I år har vi arbejdet på at gøre festivalen til en helhedsoplevelse.”

Relaterede artikler:

Udenlandske turister fik ekstra tour-oplevelse i Tivoli

Tivoli-rutsjebane til 55 millioner kroner står stille

Forlystelsespark henter ny topdirektør i Legoland