- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Nyansættelse

Henrik Laue Petersen er tiltrådt som ny konsulent hos HEAD aHEAD

En af hotel- og turismebranchens kendte skikkelser, sønderborgenseren Henrik Laue Petersen, er som konsulent blevet tilknyttet rekrutteringsvirksomheden HEAD aHEAD i Middelfart. Virksomheden, der ejes af Thorkild Fuglsang Nielsen, har specialiseret sig i rekruttering af medarbejdere til hotel- og turismebranchen.

Henrik Laue Petersen har beklædt flere ledende poster i hotel- og turismebranchen. I 10 år var han direktør for Interscan Hotel i Sønderborg og var hotelleder i Odense og København. I 2003 stod han for pre-opening af Clarion Hotel Copenhagen. I 2006 købte og åbnede han Hotel Nørherredhus i Nordborg, som han fortsat er medejer af. Siden 2007 har Henrik Laue Petersen været projektleder for flere dansk/tyske EU turismeprojekter med Flensborg Fjord som omdrejningspunkt.

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Fuglsøcentret har ansat Karelia Magarita Petersen som salgs- og marketingschef pr. 1. september.

Hun kommer fra en lignende stilling i Fleggaard Koncernens Hoteldivision (Hotel Fakkelgaarden og Best Western Hotel des Nordens), hvor hun siden 2007 har bestridt en lang række stillinger. Hun har netop afsluttet hotellederuddannelsen under Asnæs og Vangstrup med topkarakterer.

 

Direktør Peter Brinks: ”Jeg har arbejdet sammen med Karelia i en årrække og kender hende som en yderst loyal og kompetent medarbejder. Hun har et indgående kendskab og netværk til danske og tyske virksomheder, hvor hun fremadrettet vil yde en målrettet indsats for at få endnu flere kunder til vores hotel midt i National Park Mols Bjerge“

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Anne Gram er ansat som politisk konsulent i Horesta. Hun kommer fra en stilling som stakeholder relations manager i Nykredit.

Hun er uddannet i statskundskab fra Aarhus Universitet og har tidligere beskæftiget sig med erhvervspolitik – herunder dansk turisme – hos både Socialdemokraterne på Christiansborg og i Dansk Erhvervs politisk-økonomiske afdeling.

Anne Gram starter i Horesta den 1. august.

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Nyhavn Rejser groups & incentives har ansat Sanne Fonager som project manager.

Dermed udvides afdelingen til otte, der samtidig arbejder tæt sammen med Nyhavn Rejsers øvrige 50 medarbejdere.

 

Sanne Fonager har mange års erfaring fra rejsebranchen, hvor hun startede med de individuelle ferierejser, men for mange år siden fik smag for de skræddersyede grupperejser.

 

Hendes smag har heldigvis ikke ændret sig, hun elsker fordybelse og at styre de mange detaljer. Hun kommer senest fra VIA Travel.

Skrevet af Flemming Hastrup

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Josephine Piplits starter som director, supplier management hos Carlson Wagonlit Travel.

Stillingen er nyoprettet i takt med, at CWT har øget fokus på samarbejdet med leverandører, kontraktforhandling og indkøb af rejseydelser generelt. Josephine Piplits er en stærk analytisk og strategisk person, der har masser af erfaring såvel fra tidligere procurement stillinger som årelange uddannelser.

 

”Rekrutteringen er en enorm styrkelse af CWT Danmarks fokus på procurement og sourcing. Som tiderne er, kræver det struktur og erfaring at forhandle de gode aftaler med leverandørerne og sørge for, at vi har de rette og bedste varer på hylderne”, siger adm. direktør Sophie Hulgard fra CWT Danmark.

 

Josephine Piplits bliver en del af den danske topledelse og vil samtidig være i tæt dialog med den europæiske supplier management afdeling. Hun starter hos CWT den 1. maj.

Skrevet af Flemming Hastrup

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Trinity Hotel & Konference Center i Trekantsområdet ved Lillebælt, har ansat Ulla Vedel som account manager.

Hun får ansvar for at pleje og rådgive eksisterende kunder, udbrede viden om Trinitys koncept og deltage i det opsøgende salg af konferencer og kurser.

 

Hun kommer med 10 års erfaring som telesælger, salgskonsulent, opsøgende sælger, både som B2B, B2C og med erfaring i kundepleje.

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Lene Schmidt er ansat som key account manager hos Danske Kroer & Hoteller.

Her skal hun varetage salg på erhvervsmarkedet af loyalitetsprogrammet Benefits og værktøjet BookMøde, og hun skal primært arbejde øst for Storebælt.

Lene Schmidt har været i branchen siden 1995, og har senest været ansat i DGI Byen.

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Albatros Travel har ansat cand. mag. Carsten Toftrup Callesen som CSR manager.

Det sker som led i virksomhedens fortsatte arbejde inden for corporate social responsability.

 

Carsten Toftrup Callesen er uddannet på Københavns Universitet med speciale i CSR og indfødte folks kultur. Med ansættelsen øger Albatros Travel virksomhedens engagement i miljømæssig bæredygtighed og social ansvarlighed.

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Kristian Karstoft er ansat som office & operation manager for Tumlares kontor i København.

Han har haft flere ledende stillinger som bl.a. hotelchef, teamleder i DGI-byen/Øksnehallen og COP15 logistiker i Udenrigsministeriet. Desuden har han mange års erfaring fra incoming-, cruise-, hotel- og konferencebranchen.

Ud over at lede kontoret i København og operationen i Danmark, bliver Kristian Karstoft ansvarlig for den forsatte udvikling af Tumlares incoming produkter i Danmark.

"I dag, hvor ca. halvdelen af Tumlares kunder er fra andre markeder end Japan, er vores behov for produktudviklingen steget væsentligt," siger direktør Berend Lund Christian. "Med Kristians kreative evner forstærker vi vores muligheder for fortsat global vækst indenfor incoming. Derudover vil Kristian Karstofts erfaring betyde en væsentlig styrkelse at Tumlares indsats indenfor cruise handling og udviklingen af MICE porteføljen".

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Trinity Hotel & Konference Center, Trekantsområdet ved Lillebælt, har ansat Mona Lyneborg som account manager.

Hun skal både pleje og rådgive eksisterende kunder, udbrede viden om Trinitys koncept ’learn wise’ og deltage i opsøgende salg af konferencer og kurser.

 

Mona Lyneborg har lang erfaring med salg inden for såvel it- som kontormøbler. Senest kommer hun fra en stilling som salgs- og marketingchef hos Reidersborg.

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Carlson Wagonlit Travel har ansat Mikkel Boas-Villadsen som direktør for traveler og transaction services.

Han får ansvar for de 120 medarbejdere, som til dagligt varetager kundernes individuelle forretningsrejser og fortsætte den positive udvikling, som CWT har været igennem de seneste år. Især vil Mikkel Boas-Villadsen fokusere på service til de rejsende og kompetenceudvikling hos rejsekonsulenterne.

 

Mikkel Boas-Villadsen har mere end 10 års erfaring fra kundeserviceafdelinger og har været kundeservicechef hos bl.a. Statoil og GE Money Bank. Han tiltrådte den 2. maj.

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Scandic har ansat Dennis Mathiesen og Søren Amstrup som key account managers.

Dennis Mathiesen starter som key account manager i selskabets Meeting & Event sales team, mens Søren

Amstrup tiltræder som key account manager med base i Jylland.

 

Dennis Mathiesen har tidligere været ansat som conference & event sales supervisor på Hilton Copenhagen Airport, hvor han primært har arbejdet med forretningsudvikling med fokus på salgsteknikker og optimering af top- og bundlinie. Han har en serviceuddannelse fra Swiss School of Tourism and Hospitality.

 

Søren Amstrup kommer fra en stilling som area sales manager hos First i Jylland. Han har bred erfaring og solidt kendskab til hotelbranchen fra tidligere ansættelser hos både Marriott, First Hotels Vesterbrogade og Skt. Petri i København.

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Albatros Travel har ansat Karina Block Henriksen som key account manager i afdelingen for Partnersalg Danmark.

Hun har senest været ansat halvandet år hos Avis med ansvar for salg, men vender nu tilbage til rejsebranchen.

 

Karina Block Henriksen har betydelig erfaring fra luftfartsbranchen med 10 år i Finnair som key account manager for corporate salg og fem år i Delta Airlines.

 

Skrevet af Flemming Juul

Nyansættelse

Posted By Flemming Juul On In Nyheder | No Comments

Radisson Blu Royal Hotel i København har ansat Lasse Søndergaard Jensen som salgsdirektør.

Lasse S. Jensen har erfaring fra både SAS Airline, hvor han var key account manager og fra Rezidor Global Sales Dept. i Danmark, hvor han i to år var sales manager.

Skrevet af Flemming Juul