- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Også Easyjet og Norwegian hjælper kunder i sneen

Vigtigt at rejsebureauer skriver kundens mobilnummer i bookingen hos Norwegian. Easyjet lemper regler for ombooking pga. snekaosset.

Som andre flyselskaber slås også Norwegian og Easyjet i øjeblikket med forsinkelser og annulleringer. Eftersom Norwegian hovedsagligt benytter sms-beskeder, er det vigtigt at kundens mobilnummer er korrekt opgivet.

 

Norwegian skrev i går til rejsebureauer, at hvis bureauerne ikke oplyser en kundes mobilnummer, er det vigtigt at Norwegian har et mobilnummer til rejsebureauet der gerne svarer hele døgnet. Husk at mobilnummeret skal have landekode, f.eks. til Danmark.

”Ellers har vi ingen mulighed for at hjælpe. Dette gælder for både individuelle bestillinger, grupper og allotments,” hed det fra Norwegian.

 

Easyjet meddelte tirsdag, at det vil tillade strandede passagerer gratis at ændre deres returrejse til en hvilken som helst anden lufthavn, Easyjet flyver til. Passagerer, som vælger denne mulighed, må selv organisere resten af turen til deres destination.

 

Easyjet flyver til 129 lufthavne i 30 lande. ”Dette initiativ vil give nye muligheder for passagerer, hvis fly blev aflyst på grund af weekendens ugunstige vejr,” oplyser selskabet.

 
Easyjet informerer om flyafgange via dets hjemmeside, e-mails og sms’er til passagererne. Easyjet sendte sidste uge over 60.000 e-mails og over 36.000 tekstbeskeder. Passagerer, som er strandet langt hjemmefra, er blevet indlogeret på hotel, hvilket svarede til 36.000 passagerer fra fredag til og med mandag nat i denne uge, oplyser selskabet.

 

Skrevet af redaktionen