- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Rejse- og hotelbranchen dominerede Knæk Cancer

TURISME: Et dansk hotel var med til at indsamle næsten 1,5 mio. kroner til Knæk Cancer, og rejse- og hotelbranchen fyldte godt blandt bidragsydere og præmiesponsorer.

Køkkenchef Jesper Kristensen (t.v.) og adm. direktør Peter J. Madsen overrækker en check på 33.180 kroner for solgte Koldingfjord-burgers.

TURISME: Et dansk hotel var med til at indsamle næsten 1,5 mio. kroner til Knæk Cancer, og rejse- og hotelbranchen fyldte godt blandt bidragsydere og præmiesponsorer.

Den danske rejse- og hotelbranche var stærkt repræsenteret i feltet af bidragsydere og præmiesponsorer ved Knæk Cancer-landsindsamlingen, der blev afviklet lørdag aften i samarbejde med TV2.

Det var især hotelbranchen, der skilte sig ud anført af Hotel Koldingfjord. Lørdag aften blev der på hotellet holdt det særlige Kokke Knækker Cancer-arrangement, hvor 17 borde med plads 170 gæster på forhånd var solgt til en samlet pris på 850.000 kroner.

Herudover blev der holdt auktion med hjælp fra Auktionshuset Bruun Rasmussen, ligesom hotellet i årets løb havde indsamlet 33.180 kroner, hvilket svarer til 10 kroner for hver Koldingfjord-burger, der blev solgt de seneste 12 måneder.

Hotel Koldingfjords adm. direktør Peder J. Madsen kunne kl. 23.45 ved afslutningen af årets arrangement overrække en check på 1.461.620 kroner til indsamlingen. Det er femte år i træk, at Hotel Koldingfjord holder Kokke Knækker Cancer, og i alt er der indsamlet mere end fem millioner kroner.

Støtte fra hoteller og rejsearrangører
Andre hoteller var også flittige bidragsydere. Hotel Fjordgården i Ringkøbing bidrog med 100.000 kroner, mens Comwell Hotels havde valgt en donation på 50.000 kroner.

Fra Sinatur Hotel og Konference blev der givet 14.400 kroner til indsamlingen, mens Skjalm Hvide Hotel havde fundet 12.500 kroner. Herudover var der en række bidragsydere med hver 10.000 kroner, og der var blandt andet Absalon Hotel Group, Copenhagen Admiral Hotel og DanCenter/Danland.

Flere rejsearrangører havde også valgt at støtte Knæk Cancer. Fra Højmark Rejser kom der 50.000 kroner, mens Store Verden med 25.000 kroner og Best Travel med 28.750 kroner også gjorde sig bemærket sammen med AlfA Travel, Gislev Rejser og Mangaard Travel Group, der hver især støttede indsatsen mod kræft med 10.000 kroner.

SAS var blandt præmiesponsorer
Flere rejsearrangører var også præmiesponsorer. Det var tilfældet med Jysk Rejsebureau, Sunweb og Atlantis Rejser, mens SAS havde en rejse til Miami for fire personer som flyselskabets bidrag.

Sønderborg-baserede Air Alsie/Alsie Express valgte at donere 25.000 kroner til indsamlingen, mens der fra Fællesklubben Københavns Lufthavn blev indbetalt 45.000 kroner. Endelig blev der sendt en check afsted på 10.000 kroner fra Flyvergrillen i Kastrup.

Samlet blev der indsamler 147.113.040 kroner, hvilket var et af de største indsamlingsbeløb nogensinde.