- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Rejsebureau har succes med webinarer

Som forsøg begyndte Jysk Rejsebureau at tilbyde potentielle kunder at deltage i informationsmøder uden at møde op på rejsebureauet. Det har tiltrukket mange nye gæster.

”Når købet er komplekst eller udgør en stor del af kundens rådighedsbeløb, er der ofte ønske om grundig information. Nogle af de rejser, vi arrangerer, kan være den eneste i den størrelsesorden, kunderne køber i deres liv og der er ofte sparet op i lang tid. Rejserne koster for mange en pæn sum, i snit op mod 20.000 kroner, derfor er der behov for eksperthjælp.”
Det siger direktør i Jysk Rejsebureau, Niels Amstrup, til STANDBY.dk

Baggrunden er, at rejsebureauet har udvidet sit kundetilbud om informationsmøder til mulige gæster. Som følge af voksende ventelister på de gratis ugentlige rejseforedrag på rejsebureauets kontorer i Aarhus, Aalborg, Herning og København er Jysk Rejsebureau som supplement begyndt at tilbyde såkaldte webinarer. Her kan potentielle kunder, der på forhånd har tilmeldt sig webinaret via rejsebureauets hjemmeside, sidde hjemme og følge rejseforedraget via deres computer.
Jysk Rejsebureau er et af de største oversøiske danske rejsebureauer med en omsætning sidste år på 327 millioner kroner. Indtil nu er salget i år oppe med ni procent sammenlignet med sidste år.

8.500 til rejseforedrag
Jysk Rejsebureau vil fortsat tilbyde de fysiske foredrag på rejsebureauets kontorer – i år forventes disse at tiltrække over 8.500 deltagere, cirka 1.000 flere end sidste år. Sidste år afviklede rejsebureauets i alt 240 rejseforedrag på sine kontorer.

Ved de traditionelle rejseforedrag på rejsebureauerne er antallet af deltagere begrænset til typisk 50-55 deltagere. Derfor bliver der nogle gange lukket for tilmeldinger. Omvendt har et webinar ingen fysiske begrænsninger – disse holder Jysk Rejsebureau tre til fire af hver måned.

”Nej, det er ikke for at spare ved ikke at skulle tilbyde kunder der følger rejseforedraget online den forfriskning, vi byder på når de er fysisk tilstede på et af vores rejsebureauer – det er jo ikke et d’Angleterre- traktement, vi serverer,” siger Niels Amstrup og tilføjer:

”Men vi har erkendt at der er en magisk grænse for, hvor lang tid folk gider køre for at komme til et to timer langt rejseforedrag. Det bliver måske lidt træls at køre fra for eksempel Aabenraa eller Sydfyn for at komme til et af vores rejsebureauer. Også derfor tilbyder vi nu webinar – og vi kan se, at vi via denne måde også kommer i kontakt med mulige nye kunder.”

Det er næste år 35 år siden Jysk Rejsebureau åbnede sit første rejsebureau i Aarhus – i dag har bureauet over 85 ansatte på sine foreløbig fire kontorer i Danmark. Jysk Rejsebureau blev grundlagt af Mogens og Birgitte Jacobsen, der i 2009 solgte det til Kilroy-koncernen.

Relaterede artikler:

Stor rejsekoncern ny kunde hos Europæiske Rejseforsikring

Dansk rejsebureau på opkøb i Sverige

Rejsebureau overvejer flere kontorer i Danmark