- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Ros til dansk helikopterfirma

Det danske helikopterselskab Bel Air fik forleden stor ros fra en af sine største kunder, Mærsk Olie og Gas.

Susanne Hessellund med Tonny D. Hansen fra Mærsk Olie og Gas, hendes nærmeste kontaktperson.

Det danske helikopterselskab Bel Air fik forleden stor ros fra en af sine største kunder, Mærsk Olie og Gas.

Mærsk Olie og Gas er i øjeblikket Bel Airs største kunde, der står for ca. 25 af selskabets produktion. Men når den nye kontrakt næste år kommer på plads med DONG samt med amerikanske Hess, vil de to selskaber være dobbelt så store som Mærsk Olie og Gas.

Bel Air har siden november 2009 fløjet for Mærsk Olie og Gas. Kontrakten blev fornyet i år for yderligere fem år og med option på en forlængelse.

Og forleden gjaldt det samarbejdet mellem Mærsk Olie og Gas og Bel Air. Her overrakte Mærsk Olie og Gas armbåndsure til Bel Airs medarbejdere med Mærsk Olie og Gas’ logi indgraveret på bagsiden, oplyser Bel Airs ejer, adm. direktør og helikopterkaptajn – samt mor til seks børn fra fem til 19 år med sin eks-mand – Susanne Hessellund, til standby.dk

Mærsk Olie og Gas inviterede Bel Air ledergruppen til frokost på restaurant Gammelhavn ved Esbjerg havn, og afleverede en flot gave med teksten: “Presented to Bel Air for excellent service Autumn 2012.”

”Mærsk Olie og Gas er taknemmelig for den service, Bel Air leverer. Vi er glade for det meget fleksible og forstående samarbejde mellem de to virksomheder og vil selvfølgelig gøre vores bedste for at levere den bedst mulige service også i fremtiden. Mærsk gav et flot Skagen-ur med den syvtakkede Mærsk-stjerne indgraveret til hver enkelt medarbejder på vores hold,” siger Susanne Hessellund og tilføjer:

”Det er en ære og et meget stort skuldreklap til hele Bel Air-holdet… Det er fantastisk at være en del af dette hold – og selvfølgelig også at modtage sådan en ære fra vores kunde – jeg er meget stolt af hele vores hold.”

For et år siden havde danske Bel Air tre helikoptere, nu har selskabet netop vundet ny stor kontrakt for bl.a. danske DONG i Nordsøen. Det betyder flere helikoptere og ansatte.

”Nu går vi fra tre til fem Augusta Westland 139-helikoptere. Med den nye kontrakt med DONG og amerikanske Hess skal vi have flere piloter og mekanikere,” sagde Susanne Hesselund for nylig standby.dk

Halvdelen af Bel-Airs helikopterproduktion omfatter flyvninger for Mærsk Olie & Gas. Mens det danske selskab i dag har 70 fastansatte, giver den nye DONG-kontrakt 14 ekstra helikopterpiloter plus flere mekanikere.

Samtidig vil Bel-Air flytte sit hovedkvarter fra Holsted mellem Esbjerg og Kolding til Esbjerg Lufthavn og bruge over 20 mio. kr. på dette.

Susanne Hessellund siger til standby.dk, at Bel Air fløj 2.400 timer i 2011 og forventer at flyve godt 3.100 timer i 2012. Bel Air’s AW 139-helikoptere koster 80-85 mio. kr. stykket, afhængig af deres udstyr.

De to større Agusta Westland 189’ere helikoptere til over 100 mio. kr. stykket kommer i hhv. 2014 og 2015. AW189 er en helt ny type med plads til 16 passagerer.

Bel Air flyver primært off shore flyvninger til boreplatforme i Nordsøen – en af de største kunder er Mærsk Olie og Gas.