- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Ryanair har rejsebranchens dårligste navn

FLYSELSKABER: Ryanair landede som nr. 95 ud af de 100 største varemærker i Storbritannien. Meget bedre gik det ikke for Easyjet. British Airways var den aktør i rejsebranchen der scorede højest.

FLYSELSKABER: Ryanair landede som nr. 95 ud af de 100 største varemærker i Storbritannien. Meget bedre gik det ikke for Easyjet. British Airways var den aktør i rejsebranchen der scorede højest.

Selv om Ryanair gør en del for at blive mere kundevenlig ved at bl.a. at sænke nogle af sine høje gebyrer, har det store flyselskab stadig et dårligt omdømme blandt forbrugerne. I hvert fald de 3.501 der deltog i den årlige “Which?” undersøgelse af kundetilfredshed med de 100 største varemærker og firmaer i Storbritannien.

Ryanair blev nr. 95 ud af de 100 største – samme score fik telekommunikationsfirmaet Vodafone.

Forbrugerne skal i den årlige Which?-undersøgelse vurdere hvilke af Storbritanniens 100 største virksomheder der gør det bedst indenfor bl.a. kundetilfredshed, hjælpsomhed fra firmaernes personale eller repræsentanter til at få løst klager og problemer samt adgang til kundeservice.

De fem virksomheder i toppen af listen blev i år Lush (bl.a. økologisk kosmetik), internetbanken First Direct, Lakeland, der sælger køkkenudstyr, Body Shop, der også kendes fra butikker i bl.a. Danmark samt stormagasinkæden John Lewis.

Blandt aktørerne fra rejsebranchen i Storbritannien blev British Airways bedst placeret som nr. 27, mens Thomas Cook (der er i familie med Spies-koncernen og Thomas Cook Airlines Scandinavia) sammen med Thomson, der er i familie med bl.a. Star Tour, landede på en delt 35. plads.

Rejsebureaukæden First Choice kom ind som nr. 51, mens flyselskaberne Flybe og Easyjet endte på en delt 89. plads.

I bunden af listen med det værste omdømme for sin kundeservice blandt de 100 største virksomheder i Storbritannien kom energiselskabet Scottish Power.