- STANDBY.DK - https://standby.dk -

SAS bruger 500 mio. kr. på fornyelse

FLYSELSKABER: SAS har det seneste halve år brugt en halv milliard kr. på at skabe et flyselskab, som er digitalt førende. Jo mere SAS digitaliserer, desto enklere bliver kundeoplevelsen, lyder filosofien. SAS har netop lanceret nye hjemmesider i Skandinavien.

FLYSELSKABER: SAS bruger halv milliard kr. på at skabe et flyselskab bl.a. er digitalt førende. Jo mere SAS digitaliserer, desto enklere bliver kundeoplevelsen, lyder filosofien. SAS har netop lanceret nye hjemmesider i Skandinavien.

I dag begynder rejser ofte på digitale platforme, og flere SAS-rejsende booker og laver check-in online. SAS har netop udrullet nyt design på sine skandinaviske hjemmemarkeder. Det giver et forbedret og forenklet navigationssystem, dynamiske bannere og en mere visuel lavpriskalender, oplyser flyselskabet.

Skrift og navigationsmenuerne er blevet gjort større, så man nemmere kan tilgå webversionen af sitet fra tablets og smartphones.

Samtidig er version 1,11 af SAS-app’en med SAS Newsstand netop lanceret. Her kan SAS’ magasin ombord, Scanorama, læses, og når man har foretaget check-in (fra 22 timer før afgang) kan dagens aviser også downloades – foreløbig svenske og norske samt International New York Times. De danske aviser bliver også snart tilgængelige.

SAS lancerede sidste år SAS-app’en som foreløbig er hentet af 900.000 gæster. Samtidig, oplyser SAS til standby.dk, går ca. 30 pct. af SAS’ kunder på SAS’ hjemmeside fra en mobil, ca. 50 pct. åbner SAS’ e-mails fra en mobil og op til 85 pct. af passagererne foretager check-in online, via sms eller SAS’ selvbetjenings-automater