Nu lancerer SAS ’New Nordic by SAS’ med inspiration fra den nordiske madfilosofi, hvor lokal oprindelse og sæsonens råvarer er centrale. Konceptet har premiere den 28. maj på indenrigsflyvninger og flyvninger i Europa.
Nu lancerer SAS ’New Nordic by SAS’ med inspiration fra den nordiske madfilosofi, hvor lokal oprindelse og sæsonens råvarer er centrale. Konceptet har premiere den 28. maj på indenrigsflyvninger og flyvninger i Europa.
Konceptet er en del af en større opdatering af SAS’ mad- og drikkesortiment, hvor naturlige råvarer og lokale leverandører er i fokus: ”Vi ved, at mad og drikke er en vigtig del af rejsen og er glade for at lancere et nyt koncept med vægt på emballage, madkvalitet, og at oplevelsen skal passe i sammenhængen”, siger Stephanie Smitt Lindberg, produkt- og udviklingschef hos SAS.
Det nye design er inspireret af take-away-kulturen. Frokost og middag leveres i en terning, som gør det nemt at spise samtidig med, at man arbejder, læser eller ser film.
I den nye menu indgår bl.a. norsk fjordlaks, svensk lam og dansk kalv sammen med lokalt dyrkede grøntsager og rodfrugter fra Skags gård. Det indgår i prisen på SAS Plus – og kan tilkøbes på SAS Go.
”Vi arbejder på at finde lokale producenter for at udvikle menuen, så vi serverer sæsonens råvarer, uanset om det er brød bagt i stenovn fra Il Fornaio, asparges vokset hos Stenhuse Gård, håndlavet chokolade fra Hedh Escalante eller kartofler dyrket hos Tollby Gård”, siger Peter Lawrance, ansvarlig for menuplanlægning hos SAS.