- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Spies lancerer ny varemærkestrategi

”For at være relevant både i dag og i fremtiden, er vi nødt til at tage vare på vores arv og udvikle vores udvalg,” siger den administrerende direktør for Danmarks største rejsearrangør.

Spies offentliggjorde i dag en ny identitet og brandstrategi, der skal fokusere på flere personlige oplevelser, større valgfrihed og enkelthed, oplyser rejsearrangøren i en pressemeddelelse.

Spies, som er en del af Nordens største rejsekoncern NLTG med Petter Stordalens Strawberry og Altor som største ejere, ser frem mod en tid efter pandemien, hvor længslen efter at rejse er stor, hedder det.

Det sker ved at lancere en ny identitet og brandstrategi, som fokuserer på flere personlige oplevelser, større valgfrihed og enkelthed, men stadigvæk med den tryghed, som følger med, når man rejser med Spies, skriver rejsearrangøren.

”Efter et meget udfordrende år begynder vi at se en trendbryder med flere positive signaler – for eksempel i forhold til en coronavaccine. Længslen efter at rejse er stor, og efterspørgslen stiger nu til foråret og sommeren 2021. Vi vælger at satse os ud af krisen og investere i fremtiden,” siger Jan Vendelbo, administrerende direktør for Spies.

Ikke kun en forskønnelse på ydersiden
Den nye strategi betyder blandt andet et farvel til det gule hjerte fra Thomas Cook-tiden.

”Men vores nye identitet er ikke kun en forskønnelse på ydersiden, den skal også slå fast, at en rejse altid er unik for hver enkelt kunde, og at ønskerne er forskellige,” siger Jan Vendelbo og tilføjer:

”Med alle de fordele, pakkerejsen giver vores kunder, vil vi fortsætte med at skabe endnu mere personlige rejseoplevelser i kombination med at tilbyde markedets tryggeste vilkår, og dermed give vores gæster de bedste forudsætninger for velvære i ferien.”

Ændringer i produktudvalget
Spies’ øgede fokus på personlige oplevelser vil både kunne ses i produktudvalget og i bredden af udvalget, oplyses det.

Det kan være alt fra rendyrket tema-/træningsrejser til at finde design- eller familiehoteller med direkte pooladgang og maskotterne Lollo & Bernie.

Ferien handler først og fremmest om at føle sig godt tilpas. Det viser Spies’ rejsepanel, hvor ca. 5.500 danskere har deltaget, og hvor ”velvære” er den vigtigste årsag til, at man rejser på ferie. De fleste mener, at ferien handler om at føle sig godt tilpas eller slappe af og få tid med sine nærmeste. Mange vil også gerne opleve noget, som de ellers ikke har tid til.

Vores nye brandsymbol ”Waves of well-being” handler kort fortalt om mulighederne for, at hver kunde kan finde  sin egen rejse for at føle sig godt tilpas. Den orange farve beholdes i den nye logotype og møder kunderne i alle dele af rejsen, på såvel hotellet som fly og transferbusser. Det første fly fra Sunclass Airlines står færdigmalet med det nye symbol den 18. december, skriver Spies i pressemeddelelsen.

Pakkerejser mere relevant end nogensinde
”For at være relevant både i dag og i fremtiden er vi nødt til at tage vare på vores arv med den tryghed, der følger med, og samtidig udvikle vores udvalg,” siger Jan Vendelbo og fortsætter:

”Som den eneste store rejsekoncern, der kun er nordisk, kan vi tilpasse os efter de nordiske rejsendes behov og med trygge ejere i ryggen har vi en solid grund at stå på. Efter et år med tusindvis af aflyste rejser og påvirkede rejsende ser vi tydeligt, at mange flere efterspørger en pakkerejse med en tryg rejsearrangør, som tager ansvaret for hele rejsen uanset, hvad der sker.”

Spies er Danmarks største rejsearrangør. Selskabet indgår i den nordiske rejsekoncern Nordic Leisure Travel Group (NLTG) sammen med rejsearrangørerne Ving i Norge og Sverige, Tjäreborg i Finland samt hotelselskabet Resorts & Hotels, der blandt andet driver hotelkæderne Sunwing Family Resorts og Sunprime Hotels. Spies’ gæster flyver fortrinsvis med søsterselskabet Sunclass Airlines, der har hovedkvarter i Københavns Lufthavn.

Relaterede artikler:

Fire af de største charterbureauer har skiftet ejer

Charterforening afventer rapport fra kammeradvokat

Stor fyringsrunde i Danmarks største rejsebureau