LUFTFART: SAS var i det forløbne år betydeligt bedre i sin kontakt med pressen end sidste år.
LUFTFART: SAS var i det forløbne år betydeligt bedre i sin kontakt med pressen end sidste år.
Hvert år gennemfører Aalund PR & Communication i Aarhus en undersøgelse, PR Barometer, hvori deltager 271 journalister og i år 45 virksomheder. Det var 16. år i træk, og det er der kommet en hel del spændende resultater ud af.
De adspurgte journalister skal have haft kontakt med de pågældende firmaer mindst fire-fem gange i løbet af året.
I den helt overordnede kategori om bedste pressekontakt blandt deltagende firmaer er Sydbank i top, fulgt af Arla og Danske Bank.
Men årets største spring står SAS for med en karakter på 7,7 ud af 10 mulige som nr. 6 på listen. Fra sidste års placering som nr. 25. Under de enkelte spørgsmål scorer SAS førstepladsen, når det gælder ’hjælpsomhed med at skaffe adgang til rette personer’.
I spørgsmålet om virksomhedens image og omdømme er Lego på førstepladsen med Novo som nr. to.
Til gengæld placerer journalisterne SAS helt i top, når det gælder interesse for læsere, lyttere og seere.
Blandt deltagende virksomheder var også Københavns Lufthavn, som ikke nåede op på Top 10 i nogen kategori.