- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Svært at få afgift refunderet

En kunde hos Cimber Sterling har ikke fået passagerafgiften refunderet trods to henvendelser.

Det drejer sig om et beløb på 614 kroner, som kunden er beretiiget til at få tilbage, idet han indbetalte beløbet samtidig med, at han købte sine flybilletter, som han og hans rejsefæller ikke blev i stand til at udnytte, og aflyste to dage før afrejse, skriver tgt.dk i politiken.dk.

 

Beløbet er havnet i Cimber Sterlings kasse, idet beløbet ikke opkræves, når pladserne i flyet ikke udnyttes. Derfor skrev kunden til selskabet og bad om at få pengene tilbagebetalt, men uden resultat. Heller ikke en henvendelse til hovedkontoret i Sønderborg gav noget resultat – hverken i form af svar eller penge.

 

Marketingdirektør Bjarne Rasmussen i Cimber Sterling erkender, at kunden har ret til at få sin lufthavnsafgift refunderet og at der er sket en beklagelig fejl. Han beder kunden henvende sig igen.

 

Han forklarer, at der ikke er en automatisk procedure omkring tilbagebetaling, fordi det ikke kun er flyselskabet, der sælger billetterne og fordi det er en sjælden begivenhed.

Skrevet af Flemming Juul