I disse dage afvikles verdens største krydstogtsmesse i Miami. Tivoli har stort hold på Copenhagen Cruise Networks’ stand for at gøre opmærksom på ny satsning.
I det trængte turistmarked er krydstogter det eneste med vækst. Tivoli tager konsekvensen og går efter at få krydstogtsgæster via skræddersyede tilbud.
Tivoli satser med 40 opførelser af ny forestilling om Tivoli, H.C. Andersen og Dronning Margrethe. Den opføres så tidligt, at krydstogtsgæster kan nå tilbage til skibet inden afgang.
Ud over den nye forestilling tilbyder Tivoli udflugtspakker, herunder med andre attraktioner. Tivoli håber at få ca. 10 % af Københavns krydstogtsgæster.
Account Manager Cristina Torlini er fra årsskiftet ansat i Tivolis salgsafdeling for at udvikle Tivolis nye tiltag på cruisemarkedet. Hun har 17 års erfaring i branchen.
Københavns Havn får i år 354 krydstogtanløb. Positivt er, at næsten halvdelen skifter passagerer i København. Det giver også ekstra antal hoteldage i byen. Den kommende sæson forventes antallet af krydstogtgæster gæster at overstige 750.000.