- STANDBY.DK - https://standby.dk -

TUI lancerer miniferier

Danskernes rejselyst vokser hurtigt, men hvor den klassiske pakkerejse på otte dage eller mere har ligget på 1,1 millioner rejser i mange år, har de korte rejser haft 20% vækst de seneste to år.

Foto: Kalle Gustafsson.

Danskernes rejselyst vokser hurtigt, men hvor den klassiske pakkerejse på otte dage eller mere har ligget på 1,1 millioner rejser i mange år, har de korte rejser haft 20% vækst de seneste to år. 

Det har fået TUI til nu at tilbyde danskerne kortere ferier helt ned til tre dage til for eksempel Kreta eller London.

”Med miniferierne fokuserer vi på at kombinere vores unikke hoteller med flyløsninger, der passer til danskernes feriedage”, siger Nikolai Johnsen, pressechef for TUI i Danmark.

Det bliver det muligt at tage på miniferie til sol og strand i Kroatien, på Mallorca, Kreta eller ved den franske Riviera, Amalfikysten, Malagakysten eller Algarvekysten. Derudover indfører TUI også storbyferier til New York, London, Paris, Barcelona, Rom eller Prag. I begge tilfælde med rutefly fra f.eks. SAS eller Norwegian.

En ny analyse blandt TUIs danske kunder viser, at 60% tager udgangspunkt i de mulige feriedage, hvorimod ønsket om at finde den billigst mulige ferie kun fylder 40%. Samtidig peger 58% på, at det er mangel på feriedage, der får kunderne til at tage på en miniferie i stedet for den klassiske otte dages ferie. Totalt tilkendegiver 71% af kunderne, at de tager på udlandsophold af 3-5 dages varighed minimum en gang om året, hvoraf de 24% tager af sted tre eller flere gange.

”Det er blevet så billigt at flyve til udlandet, at mange skeler mere til kalenderen end pengepungen, når den næste rejse skal bestilles. Derfor tilbyder vi nu ferier af tre til fem dages varighed, så man ikke behøver at bruge alle feriedagene på at få stillet sin udlængsel”, siger Nikolai Johnsen.

TUI forventer at sælge 10.000 miniferier til danske kunder om året.