- STANDBY.DK - https://standby.dk -

VisitDenmark satser på Brasilien

Brasilien er i økonomisk vækst og flere har råd til at besøge Europa. Derfor satser VisitDenmark med sine samarbejdspartnere på brasilianske turister.

Brasilien kom sent ind og hurtigt ud af krisen og er nu i vækst. Gruppen af velhavende brasilianerne er vokset til 15% af befolkningen – svarende til 28 millioner. De har råd til at rejse til Europa. Middelklassen er steget med raketfart og tæller nu 35 millioner. Dermed kan også de realisere deres drømmerejse til Europa. I Danmark er de brasilianske overnatninger steget med 11% i gennemsnitlig årlig vækst fra 2005 til 2009.

 

”Vi ser et meget stort potentiale i det brasilianske rejsemarked, og VisitDenmark betragter Brasilien som en ’Rising Star’. Vores hovedmarkeder er forsat Norge, Sverige, Tyskland, Holland og Storbritannien, men vi er vi meget opmærksomme på nye muligheder, hvor Brasilien er et attraktivt marked”, siger Lars Erik Jønsson, konstitueret adm. direktør i VisitDenmark.  

 

”Vores første opgave er at bearbejde af salgsleddet, de brasilianske turoperatører og rejsebureauer. Sideløbende skal vi opbygge kendskabet til Danmark blandt de højtforbrugende brasilianere. Helt konkret inviterer vi det danske turisterhverv til samarbejde. Det er nu, at chancen for at skabe sig en position i Brasilien er til stede for aktører i dansk turisme”, siger Thomas Kastrup, markedschef for nye markeder i VisitDenmark.

 

Brasiliens præsident Luiz Inácio da Silva besøgte Danmark to gange i 2009 og kom hjem fra IOC-kongres med OL 2016 og nye grønne initiativer til Brasilien fra COP15. Danmark bringer derfor positive associationer hos brasilianerne, men kendskabet er ikke så stort. Derfor vil VisitDenmark og samarbejdspartnerne skyde projektet i gang med en undersøgelse og dialog med de brasilianske rejsebureauer og turoperatører om Danmark som destination.

Skrevet af Flemming Juul