TURISME: VisitDenmark ansætter ny chef for Corporate Kommunikation. Han har arbejdet med kommunikation, markedsføring og politik. Det bliver VisitDenmarks tredje kommunikationschef på et år.
TURISME: VisitDenmark ansætter ny chef for Corporate Kommunikation. Han har arbejdet med kommunikation, markedsføring og politik. Det bliver VisitDenmarks tredje kommunikationschef på et år.
55-årige Anders Rosbo er netop hyret som kommunikationschef i VisitDenmark. Han skal bl.a. have fokus på VisitDenmarks varemærke, ekstern kommunikation, herunder pressen, samt intern kommunikation i organisationen.
Anders Rosbo afløser Pernille Hebsgaard Rohdemeier, der tiltrådte 1. september sidste år – men hun stoppede allerede med udgangen af sidste måned, kunne standby.dk for nylig oplyse.
Hun skrev i e-mail til standby.dk i december: ”VisitDenmark er af forskellige årsager ikke den rigtige arbejdsmæssige hylde for mig. Da VisitDenmark står over for at implementere ny strategi i det nye år (2017), har jeg valgt at tage konsekvensen af den erkendelse.”
Anders Rosbo er ny i rejsebranchen, men har ledelsesmæssig baggrund og har arbejdet i feltet mellem kommunikation, markedsføring og politik i sin karriere, oplyser VisitDenmark.
Han har bl.a. arbejdet globalt med PR i Novo Nordisk, været kommunikationschef i Dansk Handel&Service (i dag Dansk Erhverv), været kommunikations- og marketingdirektør i en it-virksomhed, samt adm. direktør i både Rådet for Sikker Trafik og Divisionsforeningen Håndbold. Senest har han været partner i konsulentfirmaet Kraft&Partners.
Anders Rosbo siger: ”Jeg har altid interesseret for mig for Danmark kulturelt, historisk, gastronomisk og for mulighederne inden for oplevelsesøkonomien, og jeg glæder mig til at arbejde for at brande VisitDenmark i forhold til nøgleinteressenterne.”
Han fortsætter: ”Turisme er et strategisk vækstområde for Danmark og et af de erhvervsområder med størst omsætning. I min optik får man som turist værdifulde oplevelser ved at opleve nye kulturer og møde nye mennesker fra andre lande. Det sætter livet i perspektiv.”
Pernille Hebsgaard Rohdemeier afløste Mikkel Thrane (tidligere pressechef for SAS i Danmark), der sidste sommer blev global pressechef hos Danfoss.
Dansk turisme omsætter årligt for op mod 40 milliarder kroner.