- STANDBY.DK - https://standby.dk -

VisitNordsjælland får flere turister

Turismeorganisationen VisitNordsjælland havde forleden samlet samarbejdspartnere og markedschefer fra VisitDenmark på Hotel Marienlyst til sin årlige Get2gether. Regionen har på turismeområdet en af de højeste vækstrater i Danmark.

Turismeorganisationen VisitNordsjælland havde forleden samlet samarbejdspartnere og markedschefer fra VisitDenmark på Hotel Marienlyst til sin årlige Get2gether. Regionen har på turismeområdet en af de højeste vækstrater i Danmark.

”Kongernes Nordsjælland er den destination i Danmark med størst vækst,” lyder det fra VisitNordsjælland. Ved sin årlige Get2gether-samarbejdsdag blev markedsføringen af Kongernes Nordsjælland 2015 skudt i gang. Med til arrangementet var fire markedschefer fra VisitDenmark, der gav deres bud på, hvordan destinationen kan tiltrække flere svenskere, nordmænd, tyskere og englændere.

Markedschef Peter Krusborg, fra VisitDenmark i Sverige, sagde: ”Svenskerne er glade for mini-breaks, små korte ferier ikke langt fra hjemmet. Og så er temarejser populære.”

”For tyskerne er den klare tendens, at deres ferieperiode er blevet længere – at de forskellige regioner holder hovedferien fra juni til september, så sæsonen er blevet længere, og det bør udnyttes. Samtidig er salget af mountainbikes og løbesko eksploderet det seneste år, og der har Nordsjælland virkelig et stort potentiale med gode cykel- og løberuter,” sagde Lars Ramme, markedschef for VisitDenmark i Tyskland.

”For nordmænd er forventningerne til Danmark og Nordsjælland høje. Men de er også lette at indfri, da dansk værtskab er det, nordmændene rejser efter. Det gode liv og direkte kontakt med danskerne tiltrækker nordmændene,” sagde Vidar Mørch, VisitDenmark, Norge.

Margit Klemmensen, markedschef for VisitDenmark i Storbritannien, fremlagde stigning i engelske overnatninger på 20 pct. i Nordsjælland år til dato. Hun mente, at englændernes store trækplaster i Nordsjælland er succesen med cykelkonceptet, som for alvor er slået igennem, samt kulturtilbud og Hamlet på Kronborg.

”Hvis vi skal fortsætte den flotte turismeudvikling i Nordsjælland og fortsat være den destination i Danmark, der vækster mest, er det nødvendigt, at vi arbejder sammen. Vores kommende strategi får fokus på markedsudviklingen. Hvad ønsker og forventer gæsten i Nordsjælland? Hvis vi kan ramme det, får vi vækst og fremgang. Men hvis gabet mellem de produkter, vi tilbyder, og gæstens ønsker bliver for stort, så taber vi markedsandele,” sagde Annette Sørensen, direktør for VisitNordsjælland til de over hundrede turismeaktører på VisitNordsjællands årlige Get2gether med marketing og networking som omdrejningspunkt. Hun tilføjede: ”Vores vision er, at vi også fremover skal være den destination i Danmark, der vokser mest. Over for gæsten skal Nordsjælland fremstå som et sammenhængende oplevelsesprodukt.

”Nordsjælland havde en turismeomsætning på 7,7 mia. kr. og 1,7 mio. overnatninger ved udgangen af september. 25 pct. af overnatningerne er udenlandske med en årlig vækst på 4,6 pct.,” sagde Birgitte Bergman, udviklings- og marketingschef i VisitNordsjælland.