- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Ydmygelse koster BA erstatning

En uskyldig kunde hos British Airways blev behandlet så dårligt, at flyselskabet nu har accepteret at betale erstatning.

Det gik ud over Mirko Fischer, som sagsøgte British Airways fordi han helt uskyldigt blev behandlet af kabinepersonalet på en måde, så han følte sig stemplet som kriminel, skriver jp.dk.

 

Han skulle sammen med sin gravide kone flyve fra Luxembourg til Gatwick og byttede plads med fruen, som gerne ville sidde ved vinduet. Det førte til, at Mirko Fischer satte sig ved siden af en ung dreng, og ifølge The Telegraph brød personalet sig ikke om det og krævede, at han flyttede tilbage til sin vinduesplads, fordi man ifølge virksomhedens politik ikke vil lade mandlige passagerer sidde ved siden af børn, som de ikke kender.

 

Men Mirko Fischer følte sig både ydmyget og stemplet som var han kriminel uden grund. British Airways har erkendt fadæsen og har indgået forlig med hr. Fischar og givet ham 26.000 kroner i erstatning.

 

Den ydmygede passager har doneret pengene til velgørenhed for børn, mens BA vil genoverveje sin politik for børn, der flyver alene.

Skrevet af Flemming Juul