- STANDBY.dk - https://standby.dk -

DFDS forbedrer MICE-produkt

DFDS har årligt over 50.000 MICE-gæster mellem København og Oslo, og nu har rederiet brugt millioner på at forbedre business cruise-konceptet for at tiltrække flere møder og events.

DFDS vil tiltrække flere end de over 50.000 møde- og konferencegæster, som  sidste år sejlede på  København-Oslo ruten, den største af rederiets passagerruter med overnatning.

Klik for stort format. DFDS business cruises har blandt andet en bemandet konference-reception under konferencen. Foto: DFDS.

Derfor har DFDS netop gennemført en række forbedringer af det eksisterende produkt og tilbyder nu flere møde- og konferenceløsninger.

Ved at investere fire millioner kroner i nye konferencefaciliteter på Pearl Seaways, der sammen med Crown Seaways dagligt sejler mellem Oslo og København, har DFDS fået plads til flere MICE (Meetings, Incentives, Conferences og Events)-gæster.

Det er blandt andet sket ved at sløjfe kasinoet på Pearl og i stedet installere nye opgraderede mødefaciliteter, der kan give plads til yderligere et par tusinde årlige møde- og konferencegæster.

”DFDS Business Cruises tiltrækker årligt mange konferencekunder – som eksempelvis tager på ”kick off”-arrangementer, personale-events og klassiske firmamøder og konferencer i auditorierne ombord,” siger Casper Puggaard, global salgs- og servicedirektør i DFDS’ passagerdivision, til STANDBY.dk og tilføjer:

Casper Puggaard, global salgs- og servicedirektør i DFDS’ passagerdivision siden årsskiftet. Han var tidligere blandt andet kommerciel direktør hos Scandic Hotels i Danmark. Foto: DFDS.

”Vi håber, at de nye konferencefaciliteter imødekommer ønsker fra virksomheder og konferencegrupper, der har efterspurgt et alternativ til de traditionelle mødelokaler med mere ”privacy.”

En tilbagemelding, vi ofte får, er, at MICE-kunderne oplever mere ro, når de tager på en konference til søs end andre steder. Og så kan ingen deltagere ”stikke af” med private gøremål – men er mere nærværende og har fokus på at deltage i møderne og det sociale samvær med gruppen.”

Mødelokaler med dagslys og havudsigt
Casper Puggaard tilføjer, at MICE-kunderne også værdsætter, at mødelokalerne har dagslys – og ikke mindst havudsigt.

Blandt ændringerne i DFDS’ mødekoncept er også, at deltagerne kan få mad i mødelokalerne eller benytte sig af et privat dining-område i gourmetrestauranten Sjø, der er på begge skibene mellem København og Oslo.

Antallet af mødelokaler er forskelligt på de to skibe. Crown har ti standardmødelokaler med plads til op til næsten 40 deltagere samt et auditorium med plads til 270 – det kan i øvrigt opdeles i to særskilte lokaler.

Omvendt har Pearl, efter sløjfningen af kasinoet, nu 15 standardmødelokaler, hvor der kan være omkring 35 personer, en ny ”eksklusiv lounge” med plads til 42 personer, mens auditoriet kan rumme 210 personer.

5 millioner årlige passagerer
DFDS har fire passagerruter i Skandinavien og Baltikum: København – Oslo, Tyskland – Litauen, Sverige – Litauen og Sverige – Estland samt fire strækninger fra Storbritannien til Europa.

Rederiet, der har hovedkontor i Københavns Havn, betjener i alt cirka 30 ruter i Europa med 50 fragt- og passagerskibe med en årlig omsætning på 16 milliarder danske kroner.

På årsbasis har DFDS omkring fem millioner overnattende passagerer samt 8.000 medarbejdere på sine skibe samt kontorer i 20 lande.

Relaterede artikler:

DFDS skifter koncernchef

DFDS overvejer nye skibe til Oslo-ruten

Stort erhvervsrejsebureau øger salg af grupperejser