- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Dubai Tourism arbejder med genåbningsstrategi

Emiratet åbnede i juli for udenlandske turister, på en række vilkår. Destinationen er orange i de danske rejsevejledninger, men for at gøre klar til der igen er grønt lys, opdateres rejsearrangører.

Dubai Tourism har stort fokus på dialog med aktører i rejsebranchen på destinationens vigtigste markeder, herunder det nordiske. Det nordiske marked er blandt Dubais vigtigste oversøiske markeder. I 2019 bød emiratet velkommen til 255.107 nordiske besøgende – en stigning på 8 procent fra 2015.

Derfor har turistrådet på det seneste afviklet virtuelle møder om emiratets genåbningsstrategi og kommende initiativer til for eksempel de nordiske lande igen åbner for turistrejser til Duabi.

Dubai er det mest kendte af de syv emirater i de Forenede Arabiske Emirater – en under normale omstændigheder voksende turistdestination, også fra Norden. Andre emirater tæller blandt andet Abu Dhabi, Ras Al Khaimah og Sharjah.

Issam Kazim, direktør for Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Dubai Tourism), for nylig vært for onlinemøde med samarbejdspartnere i den nordiske rejsebranche. Her blev de indbudte deltagerne fra også danske rejsearrangører opdateret på den seneste udvikling i Dubai, ligesom der var mulighed for at drøfte fremtidige samarbejder, oplyser Dubai Tourism i en pressemeddelelse.

Ved online-seminariet gennemgik emiratet også sin tilgang til pandemien og de hygiejne- og sikkerhedsprotokoller, der blev indført forud for Dubais genåbning af grænserne den 7. juli.

Foruden det globale Safe Travels-stempel fra WTTC (World Travel and Tourism Council), har Dubai sit eget program, Dubai Assured. Det gør det ifølge turistmyndighederne nemt at se, når attraktioner og steder overholder de nødvendige retningslinjer. Samtidig præsenterede Dubai Tourism økonomiske tiltag, der er iværksat for at støtte turist- og eventsektoren i Dubai.

Dubai skal være top of mind
”Vores rejsebranche-samarbejdspartnere spiller en vigtig rolle i forhold til at skabe interesse for Dubai-rejser. Virtuelle interaktioner som disse gør det muligt at opdatere hinanden og høre om de muligheder og udfordringer, vores partnere står over for – samt drøfte, hvordan vi sammen kan løse dette. Det er meget vigtigt, at vi faciliterer denne type dialog,” siger Issam Kazim.

Online-præsentationen omfattede også Dubai Tourisms mange-fasede kommunikationsstrategi de seneste måneder, der skal sikre, at Dubai fortsat er top of mind blandt globale rejsende.

Ved onlinemøderne blev der også delt branchedata, der ifølge Dubai Tourism viser, at Dubai er blandt de fem mest eftersøgte destinationer på Expedia og blandt de mest bookede destinationer på bookingsiden Virtuoso.

Relaterede artikler:

Dubai atter klar til udenlandske turister

Club La Santa henter kommerciel direktør i rejsebureau

”Rejsebranchen må indstille sig på nye standarder”