- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Flyselskab svarede ikke – passager fandt en løsning

Også Air New Zealand er hårdt udfordret af coronakrisen. En passager kunne ikke komme igennem til kundeservice. Det blev han træt af og købte derfor en annonce i en stor avis. Det hjalp.

”Attention, Air New Zealand, Alle forsøg på at kontakte Air NZ har været forgæves. Vær venlig at kontakt passageren med reservationsnummer RWZLSH.”

Annoncen fra den new zealandske avis, hvor en passager søgte kontakt til Air New Zealand.

Den annonce stod forleden i en af New Zealands største aviser, NZ Herald. Og det betaler sig at annoncere, for Star Alliance-medlemmet har nu kontaktet passageren, skriver hjemmesiden Simpleflying.com

I en udtalelse til Simple Flying meddeler Air New Zealand:

”Vi kontaktede passageren og arbejder nu med at få løst deres problem. Vi har stor travlhed som følge af Covid-19 og beklager meget de forstyrrelser vores aflyste flyvninger som følge af coronavirussen har givet mange af vores kunder og deres rejseplaner.

Vi har arbejdet med tusindvis af berørte passagerer og erkender, at det ofte har været svært at komme i kontakt med os. Vores Contact Centre (kundeservice, red) har haft ekstremt travlt og har måtte have ekstra bemanding for at klare de mange tusinde berørte passagerer. Vi takker alle berørte passagerer for deres tålmodighed gennem de seneste to måneder.”

Det vides ikke, hvilke problem eller problemer passageren, der indrykkede annoncen, havde.

Den new zealandske forbrugerorganisation Consumer NZ har tidligere haft en løftet pegefinder overfor Air New Zealand for ikke at have refunderet flybilletter for aflyste flyvninger.

80 år med Air New Zealand
Flyselskabet fejrer i denne tid sit 80 års jubilæum. Selskabet, der i sidste regnskabsår havde 17 millioner passagerer, har flere hovedsektorer. Dels indenrigsflyvninger i New Zealand, der er på størrelse med England, konkurrencen mellem New Zealand og Australien, i Stillehavsregionen samt ruterne til blandt andet USA. Selskabets eneste rute til Europa, NZ 1 til London, skulle efter planen, og inden udbruddet af coronavirussen, være lukket til oktober i år.

Air New Zealand har under normale omstændigheder flere tusinde ugentlige flyvninger med egne og partnerselskabers fly til over 30 udenlandske lufthavn samt 20 i selve New Zealand, oplyser flyselskabets hjemmeside.

Relaterede artikler:

Store forskelle i nye regler for flyrejser

Flyselskab tager patent på køjesenge på economy

Verdens længste flyrute nedlægges