- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Hotelkæde køber dansk skov for at støtte naturen

Fra 1. november køber Sinatur Hotel & Konference-kæden en kvadratmeter god, gammel dansk skov, hver gang der bookes et møde eller konference på et af de seks Sinatur-hoteller.

Mens mange hoteller, flyselskaber, rejsebureauer og så videre køber miljøaflad med vigtige investeringer i natur i udlandet, vil Sinatur Hotel & Konference-kæden komme med disse investeringer i Danmark.

Fremover bidrager konferencegæster på landets seks Sinatur-hoteller til at genoprette naturområder og sikre truede dyr og planter. Det sker i samarbejde med Den Danske Naturfond, der arbejder for at sikre den vilde danske natur rundt om i landet.

Det oplyser Sinatur, der er ejet af Danmarks Lærerforening, i en pressemeddelelse.

“Den Danske Naturfond genskaber naturområder, der får lov at udvikle sig på egne præmisser, og det vil vi støtte. Vi har jo valgt at drive hotel på naturens præmisser,” siger Kari Brandsgård, direktør for Haraldskær Sinatur Hotel og Konference.

Udover at købe et stykke jord for hver konference/møde, der holdes på et af Sinatur-hotellerne, har hotelkæden også besluttet, at årets firmajulegave til kunder og samarbejdspartnere bliver et stykke dansk natur.

“Vi har rigtig mange møder og konferencer på Sinatur-hotellerne, og når vi samtidig køber 2.250 kvadratmeter dansk natur som en del af årets firmajulegave, bliver det hurtigt til mange kvadratmeter,” siger Kari Brandsgård.

Danmarks Bedste Hotelkæde ved Danish Travel Awards
Når gæsten bekræfter sin konferencebestilling, sender Sinatur et “Skovbevis” fra Den Danske Naturfond: En naturtegning på kunstpapir, som er lige til at ramme ind og hænge op.

“Beviset minder om, at det nytter, når vi går sammen om at beskytte vores natur,” siger Kari Brandsgård og tilføjer:

“Sinatur Hotel & Konference er lige blevet kåret som Danmarks Bedste Hotelkæde ved årets Danish Travel Awards, og det skyldes blandt andet, at vi inspirerer gæster, leverandører og samarbejdspartnere til en mere klimavenlig adfærd. Hen over vinteren tilbyder vi for eksempel 20 rabat på møder og konferencer til gæster, der har klimamål som en del af deres strategi, og vi tilbyder at dele vores erfaringer med dem.”

Relaterede artikler:

Sinatur: ”Vi er ikke fanatiske, men ambitiøse”

Ny teknologi sparer hotel masser af vand

Dansk hotelkæde gør sig mere miljøvenlig