- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Lufthansa kigger på møder og events

Lufthansa City Center vil nu give sine samarbejdspartnere blandt rejsebureauer verden over værktøjer så de også kan tilbyde deres kunder MICE-produkter indenfor møder og events.

Allerede i dag arbejder omkring 40 procent af rejsebureauerne der er tilsluttet samarbejdet indenfor Lufthansa City Center International, LCCI, med også at arrangere møder og events for deres kunder.

Klik for stort format. De mange deltagere ved årsmødet hos Lufthansa City Center. PR-foto.

Og der skal nu yderligere fokus på det store segment der betegnes som MICE (Meetings, Incentives, Conferences og Events)

LCCI har 270 samarbejdende rejsebureauer med 570 filialer (heraf 300 på det tyske hjemmemarked) i 90 lande verden over og med i alt 5.300 medarbejdere. Samlet omsatte de sidste år for cirka 40 milliarder kroner.

I Danmark er Skotte Business Travel eneste erhvervsrejsebureau der er samarbejdspartner med Lufthansa City Center. Selve flyselskabet Lufthansa har en mindre interesse i Lufthansa City Center – og alle LCCI-tilsluttede rejsebureauer agerer principielt uafhængigt af selve Lufthansa og kan frit booke alle flyselskaber, herunder lavprisselskaber.

For at få mere business ud af MICE-området har Lufthansa City Center netop introduceret sit nyeste koncept, LCC Meetings & Events. Det blev præsenteret forleden ved det årlige LCCI Annual Summit i Frankfurt med over 270 deltagere fra LCCI-partnere verden over.

Efter Lufthansa City Center også lancerede sit globale incoming netværk LCC GIN (Global Incoming Network), kigger LCCI nu på endnu et nyt forretningsområde, Meetings & Events.

I forbindelse med præsentationen af LCC Meetings & Events sagde Uwe Müller, administrerende direktør for Lufthansa City Center: ”For at overleve har rejsebureauer behov for at kigge udenfor deres egentlige komfort-zone og aktivt medvirke til forandring og fornyelse ved at følge mulighederne indenfor den nyeste teknologi.”

MICE drejer sig om milliarder
Lufthansa City Centers nye fokus på møder og events skal være med til at give LCC-partnerne nye forretningsmuligheder.  

”MICE (Meeting, Incentives, Conventions, Exhibitions) repræsenterer en væsentlig vækstsektor, hvor der omsættes for milliarder af euro – for selv om den nye teknologi er vigtigt, er mødet mellem mennesker stadig af utrolig høj værdi,” siger Siiri Palisaar, chef for forretningsudvikling hos LCCI.

Relaterede artikler:

Ny rejseteknik samles på samme platform

Jysk messe stiller skarpt på meetings og events

CWT fastholder London som største kongresby