- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Priser til easyJet for app

TECH: EasyJet og Travelport Digital har vundet to priser for brugervenlighed og design af flyselskabets app.

Easyjet lancerede allerede i 2011 deres egen mobilapp og udviklingen af nye funktioner og design har ikke stået stille siden. Dengang hed virksomheden, der producerede appen, Mobile Travel Technologies (MTT) med base i Dublin.

Der ligger virksomheden fortsat, men den blev i 2015 købt af Travelport og havde på det tidspunkt også Singapore Airlines, Jumeirah Hotels og BCD Travel i kundekartotektet. Siden er blandt andet Etihad Airways, Latam og Copa Airlines kommet til.

I forbindelse med købte sagde Travelports koncernchef, Gordon Wilson: “I dag kan du ikke være en handelsplatform for rejser uden at have mobilteknologien med. MTT har en meget stærk lederposition i markedet og et fantastisk kundekartotek.”

Effektivt og godt design

Den ene pris blev givet ved Driven x Design Awards i kategorien Digital Travel Technology pga. brugvenligheden og designet. Den anden blev uddelt af The User Experience UK Awards i kategorien Bedste Transaktions Oplevelse, der handler om brugerens oplevelse ved køb på nettet med vægt på, at den skal være effektiv og uden forhindringer. Andre nominerede var blandt andet banken Halifax, der er ejet af Lloyds Banking Group, og Barclaycard UK.

I begrundelsen sagde juryen: “Dommerne følte, at easyJets rejseapp var en klar vinder i 2017. Siden app’ens tilblivelse er easyJet fortsat med at udvikle. Den begyndte som en meget basic app, men har nu inkluderet funktioner som Apple Pay og muligheden for at vise de rejsende, hvilken gate, de skal gå til i lufthavnen. App’en er utroligt nem at bruge og forbedrer mærkbart brugerens oplevelse i offline verdenen.”

Det understreges blandt andet af, at 24 pct. af easyJets passagerer nu bruger bordingpasset på mobilen, hvilket er en stigning på 9,5 pct. i forhold til 2016.

App’en indeholder ud over Apple Pay, også FlightRadar24, mulighed for scanning af pas og touch ID, der henter informationer om passageren. App’en er blevet downloadet mere end 23 millioner gange og bruges over 600.000 gange om dagen.

Relaterede artikler:

Rejsebooking flytter på mobilen

Hvordan flyselskaberne mistede kontrollen med deres salg og distribution

Ny teknologi skal hjælpe aflyste flypassagerer