- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Ryanair og Amadeus lander ny samarbejdsaftale

Ryanair og det store distributionsselskab Amadeus har indgået nyt partnerskab, der vil øge mulighederne for Amadeus-brugere til at få adgang til flere services fra det store lavprisflyselskab.

Ryanair har i runde tal gennemsnitlig 3.000 daglige flyvninger mellem 225 lufthavne i 36 lande, og det irske lavprisselskab har på nuværende tidspunkt 115 procent af de passagerer, som man fløj med før coronapandemien.

Det skriver Ryanair i en pressemeddelelse i forbindelse med den nye aftale med det globale distributionssystem Amadeus, der roser Ryanair for flyselskabets stærke europæiske netværk med høj punktlighed og lavere billetpriser.

Og fra slutningen af i år får Amadeus-brugere udvidet adgang til Ryanair-flyvninger på Amadeus Travel Platform.

Partnerskabet med Amadeus understøtter Ryanairs vision om at styrke sin synlighed hos også forretningsrejsende og gøre sig yderligere tilgængelig for Amadeus’ brugere når det gælder bookinger af navnlig forretningsrejsende, tilgang til Ryanairs øvrige services samt at få et bredere udvalg af rejsemuligheder, hedder det.

Brede netværk af rejsesælgere
Selvom langt hovedparten af de op imod 160 millioner årlige passagerer bestiller deres rejser direkte på Ryanairs hjemmeside, så er der et anderledes behov hos forretningsrejsende, der gør brug af værktøjer og rådgivning fra rejsebureauer.

”Vi er glade for det nye partnerskab med Amadeus, hvorved Ryanair får yderligere fremvist vores produkter og blandt andet vist forretningsrejsende vores omfattende rutenetværk,” udtaler Dara Brady, marketingdirektør i Ryanair.

Og ikke overraskende er der også glæde hos Amadeus med udvidelsen af samarbejdet.

”Det glæder os at Ryanair har valgt at drage nytte af Amadeus’ teknologi for at styrke dets distributionsstrategi. Partnerskabet viser lavprisflyselskaber værdien af at bruge Amadeus’ platform, hvor flyselskaberne får adgang til det bredeste netværk af rejsesælgere verden over.

Samarbejdsaftalen med Ryanair er et nyt eksempel på Amadeus’ fokus på at levere det størst mulige indhold af rejseydelser til rejsebranchesælgere, der bruger Amadeus,” siger Jose-Luis Aragon, direktør for Amadeus’ distribution i Europa

I 2019, året før coronakrisen, blev der ifølge Amadeus booket 1,9 milliarder flyrejser verden over via Amadeus.

 

Relaterede artikler:

Stærkt halvårsresultat fra Ryanair

Lufthansa-selskaber i udvidet Amadeus-aftale

Ryanair må hjælpe Boeing med reservedele