- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Sådan påvirker ny teknologi rejseaktiviteter i 2020

Årets store teknologitrends inden for rejser drejer sig om super-apper, stemmestyring og visuelle rejser – men menneskelig kontakt vil fortsat være vigtig, siger reservationssystemet Amadeus.

Amadeus er kommet med forudsigelser om, hvad der bliver dette års store rejsetrends for at skabe fremtidens rejse og udvikle bedre teknologi, der i sidste ende giver bedre rejser.

”Stemmestyring vil revolutionere rejsebranchen,” lyder det fra det store reservationssystem.

Stemmebaseret interaktion forventes at spille stor rolle for kundeoplevelsen, da der i denne tid sker en stor ændring mellem menneskelige og computer-baserede aktiviteter. Det opleves allerede nu i dagligdagen med ”stemme-assistenter.”

”Nu er denne teknologi i fremgang, også i rejsebranchen, og vi vil se en stor effekt – især inden for kundeoplevelser,” forudser Amadeus.

”Super-apper bliver stadig mere populære,” er bud nummer to på fremskridt i rejsebranchen fra Amadeus.

”Super-apper er en trend, der vokser sig stadig stærkere. En superapp er en applikation (app), som inkluderer flere forskellige apper i én.

Det betyder at brugerne blandt andet kan være aktive på sociale medier, shoppe, bestille mad eller taxa, købe billetter, bestille hotelværelser og meget mere uden at skifte mellem forskellige apper.

Ydermere kan vi forvente, at apper og andet indhold til mobiltelefonen vil udvikle sig yderligere, da 5G-netværket bliver mere udbredt i år,” lyder det.

Stærkere visuelle rejser
Også området Virtual Reality (VR) vil spille en større rolle i rejsebranchen, forudser distributionsgiganten der tilføjer:

”Da VR-headsets falder i pris, vil rejsebureauerne begynder at bruge VR i større udstrækning, primært for at markedsføre deres destinationer.”

Teknologi fastholder loyale rejsende, lyder bud nummer fire. Om dette siger Amadeus i sin pressemeddelelse:

”Teknologien vil udgøre en vigtig faktor for rejsebureauerne i deres arbejde med loyale rejsende. Det bliver nødvendigt for rejsebranchen at investere i ny teknologi som gør det muligt at tale med nuværende kunder, og samtidig holde omkostningerne nede for at få nye kunder.”

”Menneskelig kontakt er fortsat vigtig,” lyder det fra Amadeus, der tilføjer:

”Samtidig med, at teknologien vil levere revolutionerende løsninger til kundeservice, og for at kunne forudsige adfærd og eventuelle problemer, foretrækker rejsende stadig menneskelig kontakt.

Rejsebureauerne skal derfor sikre, at der opretholdes en balance mellem automatiserede løsninger og personlig kontakt for at kunne levere den bedst mulige kundeoplevelse.”

Amadeus leverer løsninger til rejsende gennem rejsebureauer, søgemaskiner, charterrejsebureauer, flyselskaber, lufthavne, hoteller, udlejningsbiler og tog. Koncernen har 16.000 medarbejdere på 70 kontorer verden over.

Relaterede artikler:

Amadeus investerer i momsrefunderingsteknologi

Svindel ved rejsekøb skal bekæmpes via nyt initiativ

Robotter skal hjælpe BA i London Heathrow