- STANDBY.DK - https://standby.dk -

SAS-kampagne vinder tre marketingpriser

SAS-kampagnen ”The Arrivals” har netop vundet tre af reklamebranchens Effie Awards for de mest effektive marketingindsatser i Europa. SAS vandt blandt andet kategorien Travel & Tourism.

”The Arrivals,” der blev lanceret i oktober sidste år, er ifølge SAS blevet set af over 40 millioner på Facebook, og nu har kampagnen netop vundet tre priser ved Effie Awards Europe prisuddelingen i Bruxelles, oplyser SAS

Kampagnen vandt tre kategorier: Best demonstration of Integrated Effectiveness, Small Budget og Travel & Tourism.

Fra SAS siger marketing manager Martin Adonis: ”Kampagnen viser, hvordan det at rejse udvikler os som mennesker og ændrer vores syn og perspektiver på verden.

Et af de steder, hvor denne energi specielt føles, er i ankomsthallen i lufthavnen. The Arrivals er blevet vist i Skandinavien, Europa og USA og har opnået den største campaign-liking, der er målt for SAS, siden We Are Travelers-universet blev lanceret,” siger Martin Adonis.

Arrivals-kampagnen er skabt i samarbejde mellem SAS og reklamebureauet & Co./NoA, der har været kreativ motor bag konceptet og taglinen: ”Going places takes us places.” Arrivalgs er den syvende film i SAS’ brandunivers We Are Travelers.

Selve Arrival-optagelserne skete over fire dage i ankomsthallen i Københavns Lufthavn fra tre specialbyggede tårne, der gav mulighed for at indfange de intense sekunder, som viser den ganske særlige fornemmelse, når man kommer hjem fra rejsen, oplyser SAS.

SAS’ We Are Travelers-kampagne bringes på forskellige kanaler i Skandinavien, USA, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Kina og Japan. Selve kampagnen har sin egen hjemmeside: flysas.com/wearetravelers

Awards uddelt i 23 år
Reklamebranchens Effie Awards har siden 1996 hædret de mest effektive marketingkampagner i Europa. Priserne uddeles til kampagner, der har opnået succes via målbar, effektiv kommunikation på to eller flere europæiske markeder.

Bag prisen står den europæiske organisation EACA (European Association of Communications Agencies), og indsendte bidrag til Effie-komiteen bedømmes af et international dommerpanel af fagfolk. Effie har sin egen hjemmeside: effie.org

Relaterede artikler:

SAS klar med nyt afsnit i stor kampagne

Ny langrute styrker SAS i Københavns Lufthavn

Norwegian låner Trump til markedsføring