Gensynsglæde i ankomsthallen – foto: Peter Funch for SAS.

SAS klar med nyt afsnit i stor kampagne

SAS’ We Are Travelers-kampagne får fra i dag endnu et kapitel – denne gang med titlen ”The Arrivals”, hvor en fotograf og en filmskaber en uge fulgte livet i ankomsthallen i Københavns Lufthavn.

”Med SAS’ nye kampagne med titlen ”The Arrivals” vil vi vise, at rejsende vender berigede tilbage Vi vil vise, hvordan rejser påvirker os og ændrer vores syn på verden positivt. Vi vender hjem med inspiration, forøget forståelse for andre, livsmod, større perspektiv og kærlighed,” siger Didrik Fjeldstad, SAS-direktør for Brand & Marketing, og tilføjer:

”Et af de steder, hvor man netop viser disse følelser mest er i ankomsthallen.”

Som led i den nye del af We Are Travelers lod SAS fotograf Peter Funch og filmskaberen Jeppe Rønde tilbringe en uge i Københavns Lufthavn. Her arbejdede de med medvirkende og rigtige tilfældige møder i ankomsthallen, hvor de ventede på de helt rigtige sekunder til at indfange den ganske særlige ankomstfornemmelse, oplyser SAS.

”Vi vil gerne have, at flere mennesker kan opdage verden sammen med os men med et mindre CO2-fodaftryk. SAS bestræber sig på at skabe den bæredygtige rejsemåde, hvilket sker via initiativer som biobrændstof, nye flytyper med lavere brændstofforbrug og emissioner, samt ved at reducere madspild og brugen af plastic om bord på flyet,” siger Didrik Fjeldstad.

SAS’ We Are Travelers-kampagne bringes på forskellige kanaler i Skandinavien, USA, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Kina og Japan. Selve kampagnen har sin egen hjemmeside: flysas.com/wearetravelers

Rejser skaber nye idéer
I en ny undersøgelse foretaget af det danske analyseinstitut Epinion her i oktober, spurgte SAS 3.090 personer i Sverige, Danmark og Norge, hvordan det at rejse ændrer mennesker.

Undersøgelsens resultater viser blandt andet, at 6 ud af 10 (61 procent) mener, at rejser giver indblik i nye kulturer og skaber nye idéer på det personlige plan. Resultaterne viser også, at mere end halvdelen af respondenterne (62 procent) mener, at rejser giver viden, der tages med hjem, og 72 procent mener, at rejser øger kendskabet til internationale forhold og relationer.

Relaterede artikler:

SAS ser stadig overkapacitet på markedet

SAS indfører afgift på firmakort

Kampagner for København efter 1. plads hos Lonely Planet