- STANDBY.DK - https://standby.dk -

SAS tester forsalgsbilletter

I løbet af vinterhalvåret vil SAS teste en forsalgsbillet, hvor det er muligt at opnå en rabat, hvis flybilletten bestilles senest 45 dage før afrejse.

Siden liberaliseringen af den europæiske luftfart i begyndelsen af 1990´erne er der for alvor blevet gjort op med tidligere tiders rigide pris- og billetstrukturer, hvor det var nødvendigt at bestille og betale en flybillet en vist antal dage i forvejen samt være bortrejst natten mellem lørdag og søndag for overhovedet at kunne opnå en rabat.

Dengang var de såkaldte APEX-billetter (Advance Purchase Excercusion Fare, red.) meget populære, og nu vil SAS teste en ny billettype, der kan minde om fortidens billetpriser.

Der er tale om en forsalgsbillet, der skal bestilles mindst 45 dage før afrejse og som er gældende for rejse i Go Light, Go Smart eller SAS Plus Smart.

SAS har sat billetterne til salg den 18. november og de kan købes frem til den 15. februar 2020. Rejseperioden ligger derimod mellem den 8. januar og den 31. marts 2020.

Syv destinationer undtaget fra CPH
Som udgangspunkt er den nye billettype at finde på samtlige SAS-ruter i Europa, men der er dog nogle enkelte undtagelser.

Det er således ikke muligt at købe den rabatterede billettype på ruterne fra København til Aberdeen, Frankfurt, Luxembourg, München, Poznan, Wroclaw og Zürich.

Fra Norge er ruterne mellem Oslo og Aberdeen, Frankfurt, München og Zürich også undtaget, mens svenskerne heller ikke kan benytte priserne mellem Stockholm og henholdsvis Frankfurt, Luxembourg, München og Zürich. Endelig vil det heller ikke været muligt at købe forsalgsbilletterne på ruterne fra Scandinavian Mountains Airport til London og fra Gøteborg til Geneve.

Det er således primært ruter, der trafikeres i codeshare-samarbejde med Lufthansa og SWISS, der er undtaget. SAS oplyser, at de nye forsalgsbilletter tilbydes på bookingklasserne T, L, K, A, P og B.

 

Relaterede artikler:

SAS-passagerer gider ikke købe biofuel

SAS hæver gebyr i Skandinavien med 58 procent

SAS indfører sæsoner og ændrer navne på billettyper