- STANDBY.dk - https://standby.dk -

VisitDenmark fastholder Danmarkssatsning i 2021

Selv om grænserne genåbner næste år, sætter VisitDenmark igen stort ind for at få danske turister til at blive hjemme. Også fokus mod det danske mødemarked og erhvervsturismen.

Også næste år prioriterer VisitDenmark igen det danske hjemmemarked. Det sker via aftalen om Genstart af dansk eksport, som regeringen og et flertal af Folketingets partier vedtog i oktober.

Ambitionen er igen i 2021 at skabe ”en national overlægger” for det danske marked, som både danske destinationer og kommercielle partnere kan være en del af, oplyser VisitDenmark i en pressemeddelelse.

”Vores undersøgelse af danske turisters præferencer tidligere på året viste, at 55 procent gerne vil rejse udenlands i 2021. Derfor er det vigtigt, at vi fastholder, at Danmark er en attraktiv feriedestination med masser af oplevelser, også selvom man kan rejse ud af landet,” siger Janne Grønkjær Henriksen, marketingdirektør i VisitDenmark.

Skal også arbejde for flere møder i Danmark
VisitDenmarks indsats på det danske marked udvides i 2021 med bearbejdning af erhvervsturismen for at få danske virksomheder til at bruge mødefaciliteter på tværs af landet. Virksomhederne kan dermed bidrage til at aktivere det danske møde- og oplevelseserhverv, som på grund af corona har været meget udfordret.

”Med gode erfaringer fra kampagnen i 2020 glæder vi os meget til at udvide kampagnen til også at inkludere bearbejdning af mødemarkedet i Danmark. Også her vil vi gerne skabe en fælles fortælling, som destinationer og møde- og konferencesteder kan være en del af,” siger Janne Grønkjær Henriksen.

Dedikeret team til dansk turisme i Danmark
VisitDenmark har nu et team, der i 2021 udelukkende skal bearbejde det danske marked for at få flere danskere til at blive hjemme på ferien.

Teamet vil fokusere på at udvikle og eksekvere en strategisk markedsføringsindsats i samarbejde med destinationer og andre interesserede aktører, oplyser VisitDenmark og tilføjer:

Teamet vil også fortsætte arbejdet med at gøre materialet tilgængeligt, så flest muligt kan drage nytte af den nationale indsats og hjælpe alle turismens aktører med at arbejde sammen.

Relaterede artikler:

Danskerne vil helst holde ferie i udlandet

Destination Vesterhavet er nu største rejsemål

Ny dansk rejseindikator analyserer nyeste data