- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Amadeus styrker fokus på hotelbranchen

Reservationssystemet Amadeus forstærker sig på hotelområdet med køb af TravelClick og udvider dermed sin hotelportefølje ved at få adgang til et område af hospitality-branchen, Amadeus ikke er stærk på i dag.

Konkurrencemyndighederne i USA har nu godkendt Amadeus’ overtagelse af den amerikanske cloud-baserede teknologivirksomhed TravelClick.

TravelClick har ifølge Amadeus 25.000 hotelkunder i 176 lande verden over og er navnlig attraktiv på grund af dets centrale reservationssystem for blandt andet uafhængige hoteller samt små og mellemstore hotelkæder.

Som argument for, at Amadeus IT Group investerer 9,2 milliarder kroner i TravelClick, siger Amadeus’ koncernchef, Luis Maroto, i pressemeddelelse

“Vores ambition er at tilbyde hospitalitybranchen værktøjer så deres forretning kan vokse yderligere. Mens vi allerede har et omfattende samarbejde med de store, globale hotelkæder, får vi med TravelClick adgang til mellemstore hotelkæder og uafhængige hoteller.”

TravelClick har dog ikke kun samarbejde med små og mellemstore hotelkæder, men også med giganter som Hilton og Marriott. Og Amadeus oplyser også, at dets overtagelse af TravelClick ”er et vigtigt skridt fremad i udviklingen af Amadeus’ forretningsområde indenfor hotelindustrien.”

”Opkøbet af TravelClick styrker vores tilstedeværelse i hotelindustrien betydeligt, og udvider ikke kun vores produktportefølje, men også vores erfaring og globale rækkevidde,” siger Amadeus’ koncernchef, Luis Maroto.

Skal forbinde separate systemer
TravelClick bliver en del af Amadeus’ hotelkundenhed, som ledes af Francisco Pérez-Lozao. Til at begynde med vil TravelClick være en separat enhed og beholde sit varemærke, men vil blive kaldt “TravelClick, et Amadeus-selskab”.

”Der er store muligheder i hotelindustrien for en teknologileverandør, der kan forbinde separate systemer og give hotelejere overblik over alle gæster her og nu,” siger Francisco Pérez-Lozao og tilføjer: ”Det gør det nemmere for hotelejerne at betjene gæsterne på en bedre måde, øge salget og styre omkostningerne bedre.”

TravelClick tilbyder skybaserede løsninger, blandt andet et centralt reservationssystem (CSR – Central Reservation System), et gæstehåndteringssystem (GMS – Guest Management System) til mellemstore hoteller samt forretningsanalyse- og medieløsninger.

Amadeus, der har hovedkvarter i Madrid, oplyser også, at det med købet af TravelClick bliver førende indenfor IT-løsninger i hele hospitalitybranchen.

Hele Amadeus-gruppen har omkring 16.000 medarbejdere verden over, blandt andet i koncernens 70 kontorer i 70 lande. De 1.100 medarbejdere hos TravelClick, der i dag ejes af investeringsselskabet Thoma Bravo, overføres som led i salget til Amadeus.

Relaterede artikler:

Vejle Rejser i samarbejde med Booking.com

Hotelkæde udvider bonusprogram

Norsk hotelkæde fusionerer med Marriott-partner