- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Bella Center nomineret til fin britisk pris

Nordeuropas største konference- og kongrescenter er kandidat til at vinde en M & IT Industry Awards 2018.

Koncernchef Allan L. Agerholm for BC Hospitality Group, der inkluderer Bella Center Copenhagen, glæder sig over finalepladsen.

“Vi er stolte over nomineringen til M & IT Industry Awards 2018. Vi har de seneste fire år investeret massivt i gæsternes oplevelse og serviceniveauet i Bella Center og resten af BC Hospitality Group. Derfor er det et stort skulderklap til hele teamet at blive indstillet til prisen.”

BC Hospitality Group omfatter blandt andet også de københavnske hoteller AC by Marriott Bella Sky, Copenhagen Marriott Hotel og Crowne Plaza.

“Indstillingen af Bella Center til M & IT Industry Awards 2018 er med til at cementere vores position som ikke kun Danmarks, men Nordeuropas største konference- og kongrescenter og fremhæver samtidig København som en møde- og konferencedestination i verdensklasse,” siger Allan Agerholm.

M & IT Industry Awards har stor bevågenhed i den britiske og europæiske mødeindustri. Alene nomineringen bidrager til at øge kendskabet til både Bella Center Copenhagen og til København som en kvalitets destination for kongresser, konferencer og incentive rejser.

Ifølge BC Hospitality Group anerkendes M & IT Industry Awards som den britiske mødeindustris ‘Oscar’ og er den ældste af sin slags i Storbritannien. Den anerkender og belønner ‘excellence’ i branchen i ind- og udland. Resultaterne afgøres af stemmer fra læserne af Meetings & Incentive Travel Magazine og onlinemediet meetpie.com

De endelige prisvindere offentliggøres ved det årlige M & IT Industry Award Show i London fredag den 2. marts.

Bedste resultat nogensinde
De seneste regnskabstal for BC Hospitality Group er fra 2016. De viser det bedste årsresultat nogensinde med en omsætning på 1,1 milliarder kroner. Gruppen konsoliderede forretningen med vækst på top- og bundlinje samtidig med, at der blev gennemført millioninvesteringer i revitalisering og produktudvikling af koncernens varemærker.

“Vi udnytter rekordregnskabet og gruppens robuste finansielle position til at foretage investeringer og kvalitetsløft inden for service og gæsteoplevelser, innovative og bæredygtige løsninger samt digital teknologi. Vi er lykkedes med en positiv udvikling af de eksisterende forretninger og ikke mindst med et fornyet Bella Center, som i 2016 kom stærkt igen og leverede et rekordår i antal kongresgæster. Samlet tog gruppen imod 1,5 millioner gæster, og fremadrettet er ordrebøgerne godt fyldt op,” sagde Allan Agerholm ved fremlæggelsen af regnskabet og tilføjede: ”Vores forretningsstrategi giver plads til yderligere vækst. Vi har konkrete projekter i pipelinen. Vi går blandt andet efter at få flere ledende hotelvaremærker med i porteføljen.”

Relaterede artikler:

Fritidsmesse i Bella Center

København mangler internationale hotelkæder

Nominerede klar til Møde & Event Awards 2018