- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Dansker i spidsen for marketing i nordisk hotelkæde

Sofia Wulff, tidligere marketingdirektør hos Comwell, bliver chef for marketing og kommunikation hos hotelvaremærket Clarion, der har 35 hoteller i Norden og er del af Nordic Choice Hotels.

I sin nye rolle hos Clarion Hotel i Norden bliver Sofia Wulff fra hun starter sit nye job fra næste måned en nøglespiller i at sikre, at både eksterne og interne interessenter ser og forstår det Clarion, som lige nu udvikler sig både brand- og produktmæssigt. Det oplyser hotelkæden i en pressemeddelelse.

Danske Sofia Wulff bliver ny marketing- og kommunikationschef hos Clarion Hotels i Norden. PR-foto.

Der investeres alene i år flere milliarder kroner i at udvikle Clarion Hotel, der er en del af Nordic Choice Hotels.

Sofia Wulff kommer senest fra at have været selvstændig konsulent inden for marketing, branding og forretningsudvikling.

Men hun kender hotelbranchen fra et tidligere job som marketingdirektør for Comwell Hotels ligesom hun har været kommerciel chef på Metronome og PR & marketingchef for Garmin i Danmark.

Kulturstærk virksomhed
“Sofia har både en bred faglig baggrund i marketing og design, samt kommerciel erfaring og erfaring med produktudvikling. Hun kommer med omfattende erfaring inden for bæredygtighed, samt et mindset, som passer rigtig godt ind i en så kulturstærk virksomhed som Clarion og Nordic Choice Hotels,” siger Christen Bagger, øverste chef for Clarion Hotel i Norden, og fortsætter:

”Jeg glæder mig til at se hende arbejde med vore centrale teams, engagere sig i lokale marketingafdelinger på hotellerne og ikke mindst byde hende velkommen i vores nordiske ledergruppe.”

Selv siger Sofia Wulff i pressemeddelelsen:

”Jeg glæder mig til at vende tilbage til hotelbranchen og være med til at sætte mit præg, når jeg samme med Clarions marketingfolk skal styrke kendskabet til Clarion Hotel yderligere. Der er lagt ambitiøse planer for vækst og udvikling, og jeg tror på, at vi kan mere end indfri dem.”

Clarion har 35 hoteller med over 4.000 ansatte i Danmark, Norge, Sverige og Finland – kæden omsatte sidste år for over tre milliarder kroner.

Clarion er en del af Nordic Choice Hotels, der også omfatter kæderne Comfort og Quality samt en række selvstændige hoteller som Skt. Petri i København og det kommende Villa Copenhagen.

Relaterede artikler:

Milliarddyrt luksushotel i København klar til marts

Københavns nye luksushotel klar med driftsdirektør

København får Hilton-hotel til 600 millioner kroner