- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Erhvervsrejsebureau stiller skarpt på hotelpriser

Det globale erhvervsrejsebureau Egencia begynder nu at udrulle næste skridt i sit Egencia Savings Finder-program – denne gang er der fokus på hotelpriser.

Savings Finder-tjenesten hos Egencia kom tidligere i år – den skulle være med til at give firmakunder for endnu bedre flypriser via bookningsprocessen. Det sker ved at systemet automatisk frem mod rejsen finder og booker den bedste og billigste flybillet – uden selve rejsebestilleren skal gøre noget.

Nu er turen kommet til Saving Finder på hotelområdet hos Egencia.

”I grunden handler det for vores firmakunder om at få mest muligt ud af deres rejsebudgetter,” siger Mark Hollyhead, der har ansvaret for forretningsområdet Customer Success hos Egencia, i en pressemeddelelse.

Filosofien er blandt andet, at de penge firmakunderne sparer ved at købe billigere flybilletter og rejser for eksempel kan bruges på at købe endnu flere firmarejser for dermed at forstærke muligheden for det personlige møde mellem leverandører, kunder og firmakundens medarbejdere.

Så udover Savings Finder-tjenesten for fly begynder Egencia nu at teste samme koncept på hotelområdet.

Det sker til at begynde med som et pilotprojekt med et begrænset og udvalgt antal firmakunder. Først næste år forventer Egencia helt at kunne udrulle denne nye mulighed for alle sine firmakunder.

Arbejder med algoritmer
Som en del af sit øgede udbud af Smart Finder-muligheder bruger Egencias Smart Mix-tjeneste et miks af teknik og kraftige algoritmer for at maksimere værdien af disse søgninger under bookingprocessen.

Smart-muligheden analyserer data fra både enkle og mere komplicerede bookinger – under processen tages der hensyn til faktorer som den firmarejsendes personlige præferencer samt virksomhedens rejsepolitikker. Dermed kan systemet levere det bedst mulige søgeresultat, oplyser Egencia.

”Vi vil effektivisere søgninger så den erhvervsrejsende ikke skal gennemgå tusindvis af søgeresultater for at finde den bedste mulighed som opfylder budget og rejsepolitik i vedkommendes firma,” siger Alex Kaluzny, der er ansvarlig for produkter og teknologi hos Egencia.

Relaterede artikler:

Store forskelle på ønsker fra hotelgæster

Stort erhvervsrejsebureau øger salg af grupperejser

Erhvervsrejsebureau lander lukkede NDC-priser