Der er klare forskelle på ønsker til hotellet fra forretningsrejsende fra for eksempel USA, Indien, Frankrig, Tyskland og Australien, viser undersøgelse fra erhvervsrejsebureauet CWT.
Hver nat året rundt har CWT-kunder verden over i snit booket 100.000 hotelværelser – det giver lidt baggrund for at forstå de varierede ønsker, forskellige nationaliteter har til deres hotelværelse under forretningsrejsen.
En undersøgelse med deltagelse af 660 hyppigt rejsende fra ni lande verden over, giver i hvert fald en række uens præferencer når det gælder hotelværelset. Undersøgelsen er udarbejdet af RoomIt by CWT, det globale erhvervsrejsebureaus hoteldivision.
Analysen skulle blandt andet afdække, hvad der præcis får de rejsende til at vælge en bestemt type hotel.
Det vigtigste for alle er adgang til Wi-Fi (84 procent), prisen på værelset (81 procent), afstanden til hvor for eksempel mødet skal foregå (også 81 procent) samt om der er morgenmad med i prisen, 79 procent.
Mere generelt, og spredt ud blandt nationaliteterne, er at forretningsrejsende fra Storbritannien og Tyskland gerne vil have adgang til et fitnesscenter på hotellet, hvilket blev nævnt som vigtigt fra 44 procent. 46 procent af tyskerne og mexicanerne fandt det vigtigt at de kunne optjene bonuspoint ved opholdet på hotellet.
Arbejder for at forstå de rejsende
”Vi arbejder hele tiden for at forstå de forretningsrejsendes ønsker, så vi blandt andet kan tilbyde hoteller, der opfylder deres krav,” siger Scott Hyden, ansvarlig for hoteloplevelser, Chief Experience Officer, hos RoomIt og tilføjer:
”Ved at hotellet opfylder kravene er der større chance for at den rejsende holder sig indenfor sit firmas rejsepolitik og dermed nedbringer udgifter til i dette tilfælde hotelophold.”
Undersøgelsen viste også, at rejsende fra Tyskland er mest tilbøjelig blandt de ni nationaliteter til at vælge et for dem ukendt hotel baseret på fotos, mens rejsende fra Frankrig er mest konservative med at prøve for dem nye hoteller.
Canadierne vil helst selv booke deres hotel, mens 41 procent af tyskerne foretrækker andre klare dette for dem, for eksempel en rejsebureauagent.
Blandt en række andre vigtige områder for hotelgæster på forretningsrejse er ifølge CWT-undersøgelsen for eksempel: hotellets kvalitet, beliggenhed, at der er stille, at hotellet har rimelige priser og generelt er hyggeligt.
Relaterede artikler:
Erhvervsrejsebureau etablerer hoteldivision