- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Formandsskifte i kendt turistforening

Den nuværende formand for ANTOR, de udenlandske statslige turistorganisationer i Danmark, træder tilbage – foreningen er klar med hans afløser.

Stig Sommerfeldt Kaspersen, formand i Danmark for ANTOR (Association of National Tourist Office Representatives) siden 2010 ønsker at fratræde sit tillidshverv. Stig Kaspersen er til daglig chef for Portugals Turistbureau i Danmark.

Den afgående ANTOR-formand har anbefalet de 18 medlemmer af ANTOR i Danmark, at han afløses af Bo Schou Lauridsen, chef for Tysk Turistinformation i Danmark. Forslaget har vundet tilslutning og formandsskiftet sker indenfor en måneds tid, oplyser Stig Kaspersen til standby.dk og tilføjer:
”Bo bliver en rigtig god afløser som ANTOR-formand. Tysk Turistinformation har det største udenlandske turistkontor i Danmark og Bo har masser af erfaring, også fra ANTOR.”

I dag 45-årige Bo Schou Lauridsen blev i 2015 chef for det statslige tyske Turistkontor, DZT (Deutsche Zentrale für Tourismus), i Danmark – han afløste Bernd Hässler, der gik på pension. Bo Schou Lauridsen kom til DZT fra tilsvarende stilling som chef for Østrigs statslige turistbureau i Danmark, Österreich Werbung. Her havde han været i 17 år, de seneste 15 som chef i Danmark.

Turistkontorer er mest B2B
ANTOR’s medlemmer behøver ikke have kontor i Danmark, kun halvdelen af de nuværende medlemmer har kontor i Danmark.

”Nu har jeg været formand siden 2010 og fået gennemført en række af de ting, jeg gerne ville. Det er for eksempel vores fælles internetplatform på antordenmark.dk og et øget samarbejde mellem medlemmerne om fælles events. ANTOR i Danmark skal også igennem en foryngelsesproces, da vi må hele tiden må forny os for at vise vores eksistensberettigelse,” siger 51-årige Stig Kaspersen, der har været hos Portugals Turistbureau i 23 år. ”Jeg elsker mit job,” siger han og tilføjer:

”Turistkontorerne er ikke så meget mere oplysningscentral for turister, der vil rejse til det land, de repræsenterer. I dag er turistkontorerne mere et business-2-business forbindelsesled mellem deres hjemlands regioner, hoteller, flyselskaber og andre aktører overfor eksempelvis rejsebureauer og pressen i Danmark.”

Relaterede artikler:

Antor får nye medlemmer

På skovtur med Antor

Flot farvel til VisitBritain-chef i Danmark