- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Gratis fotos skal øge mangfoldighed i rejsereklamer

Celebrity Cruises lægger nu et nyt perspektiv i rejsebranchens "all inclusive"-begreb, når rederiet lancerer ny kampagne med gratis fotos til rejsebranchen for at få øget mangfoldighed.

Celebrity Cruises, et af de fem sejlende varemærker under Royal Caribbean Group, lancerer nu projektet All-Inclusive Photo Project (AIPP).

AIPP er et initiativ, der skal øge mangfoldigheden i rejsereklamer – for at inspirere flere virksomheder i rejsebranchen til at blive mere inkluderende i deres markedsføring.

Projektet inkluderer en billeddatabase med fritkøbte billeder, som virksomheder over hele verden gratis kan anvende. Billederne inkluderer både krydstogtbilleder og mere generelle rejsebilleder med personer med for eksempel funktionsnedsættelser, forskellige hudfarver og seksuel orientering.

Celebrity Cruises skriver i en pressemeddelelse:

”Rejser er langt fra kun for en homogen gruppe – men alligevel kan rejsereklamer sommetider være ensidige og ensrettede. For at gøre op med dette har Celebrity Cruises nu lanceret All-Inclusive Photo Project (AIPP) i et forsøg på at skabe øget mangfoldighed i billeder i rejsereklamer – og opfordre alle i rejsebranchen til at blive mere inkluderende i deres markedsføring.”

Kendte fotografer
Celebrity Cruises har hyret verdenskendte fotografer som Annie Leibovitz, der er en kendt fortaler i LGBTQ+-miljøet, den engelske dokumentarfotograf Giles Duley, den New York-baserede queer-fotograf Naima Green samt Jarrad Seng, fotograf og filmskaber med malaysisk-kinesisk baggrund.

På AIPP-billederne er blandt andet modeller, musikere, idrætsudøvere, kunstnere, aktivister og flygtninge, som besøger destinationer over hele verden med Celebrity Cruises’ krydstogter.

Lisa Lutoff-Perlo, koncernchef for Celebrity Cruises, siger i pressemeddelelsen: ”Alt for længe har “all inclusive” i rejsebranchen betydet, at alt er inkluderet i prisen. Vi har nu besluttet at udfordre denne tankegang og personificere begrebet. Hvis en ferie virkelig skal være “all inclusive”, skal det også inkludere alle – også på billederne i markedsføringen.

Vores markedsføring og alt andet vi gør som krydstogtselskab skal afspejle, hvordan verden og virkeligheden ser ud. Det er mangfoldigheden ombord, både blandt gæster og vores ansatte, som gør rejseoplevelsen speciel,” siger koncernchefen.

Håber flere vil følge efter
Celebrity Cruises håber med AIPP-kampagnen at blive en katalysator for hele branchen og inspirere flere globale varemærker og rejseselskaber til at følge efter.

Blandt de medvirkende modeller i kampagnen nævnes John Forté, tidligere bandmedlem i hiphop-gruppen The Fugees, som nu arbejder med at hjælpe unge med at finde deres vej i livet, væk fra stoffer og kriminalitet. En anden er Abby Chava Stein, den første åbenlyst transseksuelle kvinde i et hasidisk samfund og en direkte efterkommer af grundlæggeren af hasidismen, Baal Shem Tov.

Billederne viser også den professionelle basketballspiller Amy Conroy, der som 12-årig fik en kræftdiagnose og gennemgik mange år med behandlinger og en benamputation.

I dag er hun tredobbelt paralympisk mester i kørestolsbasket og konkurrerer for det britiske landshold. Hun er også verdensmester i U25 og sølvvinder ved både verdens- og Europamesterskaberne på seniorniveau.

Relaterede artikler:

Krydstogtrederi fejrer øget antal kvindelige officerer

Solsikkesnor kan nu bruges i Universe Science Park

Ukraine-invasion lammer krydstogtbesøg i Rusland