- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Kendt DFDS-profil går fra borde

DFDS Seaways’ globale salgsdirektør på passagerområdet stopper til fordel for job i en nyoprettet stilling som kommerciel direktør i DGI-byen i København med blandt andet Øksnehallen.

45-årige Kevin Thyge Helsinghof stopper med udgangen af september for fra 1. oktober at tiltræde nyoprettet stilling som kommerciel direktør i DGI-byen i København, der blandt andet omfatter møde- og konferencecentret Øksnehallen, erfarer STANDBY.dk

Kevin Helsinghof, der for fem år siden kom fra charterrejsebureauet Apollo Rejser til DFDS som ny landechef for Danmark, fik for blot et år siden nyt visitkort i det store danske rederi.

Det skete da DFDS slog en række salgs- og marketingfunktioner sammen. Det betød blandt andet, at stillingen som landechef for DFDS i Danmark blev nedlagt – Kevin Helsinghof blev i stedet global salgsdirektør på passagerområdet, Director of Sales for BU (Business Unit, red) Group Passenger.

Ændringen var del af en større omorganisering, hvor alle forretningsområder indenfor DFDS’ Shipping Division blev omstruktureret for at skabe mere vækst i passagerforretningen, der står for cirka 20 procent af rederiets samlede omsætning, der var på 16 milliarder kroner i seneste regnskabsår.

Kevin Helsinghof sagde sidste år til STANDBY.dk: ”I mit nye job bliver jeg ansvarlig for B2B-salg for alle rederiets passagerruter, eksterne rejsearrangører, partnerskaber med eksterne online booking-platforme, konferencer og grupperejser – herunder ansvar for alle vores internationale gæster fra for eksempel Asien.”

Søger afløser
DFDS er i gang med at finde en afløser for Kevin Helsinghof. I en kommentar til at Kevin Helsinghof stopper, lyder det fra Brian Thorsted Hansen, øverste chef for passagerdivision i DFDS:

”Jeg beklager meget at vi skal sige farvel til Kevin. Han har gjort et enestående arbejde for DFDS og haft vigtige bidrag til vores passagerdivision med hans engagement, passion og evner på dette forretningsområde.

Jeg har virkelig nydt samarbejdet med Kevin de seneste fem år og ved, at hans kolleger har det på samme måde. Jeg ønsker Kevin til lykke med hans spændende nye arbejde og ønsker ham alt det bedste fremover og takker for hans resultater i DFDS,” lyder det fra Brian Thorsted Hansen.

Kommerciel direktør i DGI-Byen
STANDBY.dk har fredag talt med Kevin Helsinghof, der i første omgang henviser til sit opslag på Facebook. Her står blandt andet:

”Jeg har efter fem virkelig gode år valgt at forlade DFDS for at stå i spidsen for en nyoprettet brand funktion i DGI-byen fra 1. oktober. Jeg skal hos DGI-byen drive og videreudvikle det samlede oplevelses brand for business såvel som leisure. Det samlede antal årlige gæster er cirka en million fordelt på idrætsanlæg, hotel, konference, events, kultur og ikke mindst Øksnehallen.”

Kevin Helsinghof tilføjer, at det for hans vedkommende bliver business as usual frem til 28. september i DFDS regi ”sammen med de bedste kollegaer, jeg kunne ønske mig. Det bliver ikke let at sige farvel i rederiet.”

Hvert år rejser over fem millioner passagerer med DFDS’ skibe. DFDS’ største passagerrute med overnatning er København-Oslo med 777.000 passagerer sidste år. Den største – og korteste – overfart er på Den engelske Kanal mellem England og Frankrig med 3,5 millioner passagerer.

Relaterede artikler:

Kursændring hos DFDS

DFDS går fra 17 til én hjemmeside

DFDS søsætter jagt på mulig Michelin-stjerne

DFDS får stadig flere oversøiske passagerer