DFDS går fra 17 til én hjemmeside

2

TURISME: For at udvide sin passagerforretning i Østersøen, Nordsøen og Den engelske Kanal ændrer DFDS fra årsskiftet sit digitale salg.

Over hver ottende passager køber i dag DFDS-rejsen online. Det får fra starten af næste år DFDS til at udskifte sine 17 nuværende hjemmesider for passagerer til én fælles, DFDS.com

”Over 80 pct. af DFDS’ passagerer køber deres rejser online og efterspørgslen efter høj kvalitet i online-køb forudses at blive ved med at stige. Den nye organisation styrker evnen til at imødekomme dette behov og tiltrække passagerer til rutenetværket. Hertil kommer større effektivitet,” lyder det fra DFDS.

Fra næste måned får Kevin Helsinghof nyt visitkort, hvor der kommer til at stå global salgsdirektør på passagerområdet. I sin nyetablerede afdeling med salgskontorer flere steder i Europa, får 44-årige Kevin Helsinghof 75 medarbejdere.

Ændringen er del af en større omorganisering, hvor alle forretningsområder indenfor DFDS’ Shipping Division omstruktureres for bl.a. at skabe mere vækst i passagerforretningen, der står for ca. 20 pct. af rederiets omsætning.

Overordnet ansvarlig for det nye forretningsområde, BU (Business Unit) Group Passenger er vicepræsident Brian Thorsted Hansen, der under sig får fem funktionschefer, herunder Kevin Helsinghof.

”I mit nye job bliver jeg ansvarlig for B2B-salg for alle rederiets passagerruter, eksterne rejsearrangører, partnerskaber med eksterne online booking-platforme, konferencer og grupperejser – herunder ansvar for alle internationale gæster fra f.eks. Asien,” siger Kevin Helsinghof til standby.dk

København-Oslo er største overnatningsrute

DFDS’ største passagerrute med overnatning er København-Oslo med ca. 750.000 årlige passagerer. Sommeren er gået godt. Alene sidste måned og indtil nu i september har der i forhold til budgettet været en fremgang på det danske marked, der fylder 40 pct. af pladserne, på ca. 25 pct. i forhold til august og september sidste år.

DFDS’ næststørste rute med overnatning er mellem Amsterdam og Newcastle, med ca. 600.000 årlige rejsende.

Hvert år rejser over fem mio. passagerer med DFDS skibe. Den største – og korteste – overfart er på Den engelske Kanal mellem England og Frankrig med 3,5 mio. passagerer. I Østersøen har DFDS over 200.000 årlige passagerer fra Sverige til henholdsvis Litauen og Estland samt mellem Tyskland og Litauen. En ny rute mellem Finland og Estland, der også transporterer passagerer, blev tilføjet til netværket sidste år.

Skriv en kommentar

2 Comments on "DFDS går fra 17 til én hjemmeside"

Notify of
avatar
Frederik
Frederik

Over hver ottende passager køber online står der øverst. Længere nede står der så at tallet er 80%. Det er der jo på sin vis ikke noget forkert i. 80% er over hver ottende, men alligevel. Læs nu jeres ting igennem ingen i offentliggør dem.

Kenneth
Kenneth

Ment var vel “over 8 ud af 10”, så passer det også med “over 80%”.
Læs så dit eget opslag:”…igennem ingen..”
Du mente vel “inden” 😉

wpDiscuz