- STANDBY.DK - https://standby.dk -

København dropper markedsføring af Nyhavn

Hovedstadens turismeorganisation, Wonderful Copenhagen, vil have Københavns turister mere fordelt – derfor stopper WoCo nu med at markedsføre Nyhavn som en af de primære attraktioner.

Turisterne i hovedstaden skal bevæge sig mere rundt, tage på ture ud af byen og i højere grad komme i løbet af hele året.

Det er målet for Wonderful Copenhagen, og midlet er den internationale markedsføring af byen, som fremover blandt andet vil undlade at gøre opmærksom på Nyhavn. En af årsagerne til nedprioriteringen af Nyhavn er, at attraktionen har rigeligt med turister i højsæsonen.

I en pressemeddelelse skriver WoCo, at modsat flere europæiske byer som Amsterdam, Barcelona, Dubrovnik og Venedig, hvor der er store udfordringer med negative stemninger i forhold til turister, er København i en anden situation.

Over 80 procent af københavnerne bakker op om, at deres by fortsat skal markedsføres som destination for rejsende. WoCo’s analyser viser, at borgerne i København føler stolthed over, at folk ude i verden vælger netop København som rejsemål.

Sideløbende er der stor bevidsthed blandt borgerne i hovedstaden om, at turismen skaber økonomisk værdi i form af omsætning og job, men også ved at danne grundlag for et stort udbud af for eksempel restauranter og kulturoplevelser, lyder det fra WoCo.

WoCo ændrer strategien
”I København er der samlet set stor opbakning fra de lokale, og det giver en mulighed for og pligt til at handle proaktivt i forhold til at mindske de udfordringer, der kommer, når flere fremover vil besøge byen,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen og tilføjer:

”Derfor ændrer vi nu strategien for, hvilke fortællinger og attraktioner, der skal markedsføre hovedstaden – så vi breder byen mere ud over for de besøgende.”

Eksempelvis vil Nyhavn ikke længere indgå i markedsføringen af hovedstaden, og hovedparten af indholdet i markedsføringen vil fremover handle om områder uden for Indre By. Samtidig vil 75 procent af Wonderful Copenhagens digitale markedsføring fokusere på hovedstaden som rejsedestination om efteråret, i vintermånederne og om foråret – uden for højsæsonen.

”Vores analyser viser, at de rejsende er interesserede i at kombinere storbyen med oplevelser uden for byen. Samtidig kan vi se, at jo flere bydele de besøger, jo mere tilfredse rejser de hjem,” siger Mikkel Aarø-Hansen. WoCo vil også gå i tæt dialog med mange lokale kræfter som Indre Bys lokalråd.

Relaterede artikler:

Københavns turister kan købe nyt fordelskort

Copenhagen Card bliver digitalt

25 danske hoteller til tops hos Tripadvisor