- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Norwegian øger samarbejde med Amadeus

For at tiltrække flere passagerer til sit voksende antal langruter har Norwegian fornyet sin aftale med distributionssystemet Amadeus.

Norwegian er efterhånden blevet det lavprisselskab i verden med flest langruteafgange, viste opgørelse for nylig fra hjemmesiden anna.aero – i alt flyver Norwegian denne sommersæson ruter fra ni europæiske lande til primært USA.

Og Norwegian har flere ambitioner også når det gælder langdistancerejser. Rejseudbydere – både rejsebureauer og OTA’er (Online Travel Agents) – har spillet en vigtig rolle i denne vækst på langruterne, og Norwegians langdistancebookinger via Amadeus er vokset 110 procent siden 2015.

Det oplyser det globale reservationssystem Amadeus i en pressemeddelelse. Amadeus er største reservationssystem i Norden.

For at bygge videre på denne fremgang meddeler Norwegian og Amadeus, at de har fornyet deres partnerskab. Flyselskabet har tegnet en distributionsaftale, der giver Amadeus’ rejseudbydere adgang til flyselskabets priser.

Den nye aftale inkluderer også det nye flyselskab Norwegian Air Argentina, der skal operere i en region, hvor flyselskabet for nylig er blevet godkendt på over 150 ruter, oplyser Amadeus.

Mere information om rejsende
Norwegian vil også begynde at bruge Amadeus Customer Experience Management til at få mere relevant information om rejsende, hvilket gør det muligt at køre mere individualiserede loyalitetsfremmende programmer, hedder det blandt andet.

Det tætte partnerskab mellem Amadeus og Norwegian kombineret med ny teknik har været afgørende for Norwegians vækst. Værdifuld indsigt i rejsendes booking- og betalingspræferencer fra Amadeus’ netværk af rejsebureauer har gjort det muligt for flyselskabet at tilpasse sin strategi og øge antal bookinger, skriver Amadeus og tilføjer:

Faktum er, at over 25 procent af alle Norwegians bookinger sker uden for Skandinavien. Flyselskabet har også haft mulighed for at forbinde rejseudbydere på en mere enkel og effektiv måde med Amadeus eTicketing-løsning.

”Som et globalt flyselskab i vækst er det vigtigt for os at holde omkostningerne nede og tilbyde attraktive priser,” siger Lars Sande, salgs- og distributionschef hos Norwegian og tilføjer:
”På denne måde kan vi øge antal passagerer og tilføje de fly, som rejsende efterspørger. Det er altid svært at komme ind på et nyt marked. Vores samarbejde med Amadeus har forsynet os med den teknik, de kontakter og indsigt, vi skal bruge for at kunne udvikle og vækste.”

Rejseudbydere, der repræsenterer 20 procent af alle vores bookinger, er en vigtig kanal for os, siger Norwegianchefen.

Info om rejsebureauer
”Vi er meget tilfredse med at understøtte Norwegians langsigtede vækststrategi, og vores udvidede aftale er et bevis på betydningen af forskellige salgskanaler,” siger Manuel Midon, ansvarlig for flyselskaber i Nord- og Vesteuropa hos Amadeus.

Han fortsætter: ”Vi har forsynet Norwegian med unikke indsigter fra vores omfattende netværk af rejsebureauer, hvilket har gjort det muligt for selskabet at tilpasse sin strategi baseret på lokale markedsforhold.”

Norwegian har brugt Amadeus Altéa Passager Service System (PSS) siden 2010. Rejsebureauagenterne kan se flyinformation i realtid med et fælles PNR, få et overbliksbillede over tilgængelighed og ændringer af sitet samt spore og yde service til kunder under hele rejsen, oplyser Amadeus, der samarbejder med over 110 lavpris- og hybridflyselskaber verden over.

Relaterede artikler:

Norwegian har flest lavpris-langruter

Norwegian øger i Københavns Lufthavn

Her er de 10 største flytyper i Københavns Lufthavn