- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Norwegian viser ekstra afgifter hos Sabre

Via reservationssystemet Sabre kan rejsebureauagenter nu se tillægsydelserne hos Norwegian. Dette område giver nogle flyselskaber op til 40 procent af deres indtjening, lyder det fra Sabre.

Norwegian, Europas tredjestørste lavprisselskab efter Ryanair og Easyjet, viser nu også sine priser på ekstraordinære ydelser, ancillary revenues, via reservationssystemet Sabre.

De ekstraordinære tillægsydelser for flypassagerer omfatter muligheder for tilkøb til prisen på grundbilletten. På Sabre Red Workspace kan rejsebureauagenterne nu se Norwegians tillæg indenfor ancillary revenues, for eksempel tilkøb af alt fra et bestemt flysæde, ekstra benplads, indtjekket bagage, kæledyr, mad og drikke ombord og så videre.

”For mange flyselskaber kan tillægsydelserne udgøre op til 40 procent af deres totale indtægter,” siger Alessandro Ciancimino, chef for supplier commerce i Sabre, i en pressemeddelelse og tilføjer:

”Og flyselskaber som henvender sig til både fritids- og forretningsrejsende på såvel korte som lange flyruter har, som i dette tilfælde Norwegian, en gylden mulighed for at øge salget af tillægsydelser ved at gøre dem tilgængelige via salgskanaler som Sabre.”

Ved at tilbyde og vise priserne på tillægstjenesterne via Sabre giver det passagererne mere kontrol over prisen, de samlet betaler – og hjælper flyselskabet med at differentiere sig fra konkurrenterne, lyder det fra Sabre.

Øger omsætning på solgte flybilletter
Fra Norwegian siger Lars Sande, direktør for salg og distribution i pressemeddelelsen fra Sabre:

”Vi er fuldt klar over, at passagererne i stigende grad kikker på andre komponenter for deres billetter. Derfor, ved at vise vores tillægstjenester via Sabre, kan vi hjælpe med at tilfredsstille den rejsendes tilpasning – samtidig med at vi maksimerer omsætningen per solgt billet.”

Norwegian flyver til over 150 destinationer i og udenfor Europa – sidste år havde selskabet i alt 33,2 millioner passagerer.

Teknologi fra Sabre bruges ifølge den amerikanske koncern til blandt andet at distribuere de såkaldte branded fares til over 425.000 rejsebureauagenter og og OTA’er via Sabres platform. Sabres teknologi og software indenfor data- og distributions-løsninger bruges udover rejsebureauer også af blandt andet flyselskaber og hoteller.

Relaterede artikler:

Græker i spidsen for Sabre i Norden

Flere muligheder for Finnair-kunder

EU-Kommissionen vil undersøge Amadeus og Sabre