- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Ny WoCo-kampagne kickstarter Københavns mødebranche

Nu starter Wonderful Copenhagen og MeetingPlace Wonderful Copenhagen ny millionkampagne målrettet mødeplanlæggere på de vigtigste udenlandske markeder.

Under overskriften ”Copenhagen is Ready” retter WoCo og netværket MeetingPlace Wonderful Copenhagen fokus mod København som et trygt sted at holde møder og incentiverejser.

Meetingplace Wonderful Copenhagen tæller 140 partnere fra hovedstadens møde-, kongres- og eventbranche, altså indenfor MICE-turismen (Meetings, Incentives, Conferences og Events, red)

Kampagnen fremhæver København som business- og eventsdestination med mange styrkepositioner, også i lyset af coronakrisens nye krav om tryghed og sikkerhedsforanstaltninger.

Copenhagen is Ready, der er én af Wonderful Copenhagens mange kickstart-indsatser, vil i første omgang køre i Sverige, Tyskland og Danmark, oplyser WoCo i en pressemeddelelse.

I takt med at situationen på de enkelte markeder tillader det, skal kampagnen også køre i Storbritannien, Norge, Holland, Belgien og Frankrig. Og, længere fremme, også i USA når USA en dag igen er åben for business. Kampagnen skal holde København top of mind hos mødeplanlæggerne til situationen igen åbner for erhvervsturismen fra det nordamerikanske marked.

Vi går frem skridt for skridt
”Branchen er virkelig hårdt presset, så det er afgørende at få fortalt kunderne i udlandet, at København er klar til at tage imod dem,” siger Kit Lykketoft, direktør for erhvervsturisme og events i Wonderful Copenhagen og tilføjer:

”Det bliver naturligvis en balancegang mellem de muligheder og begrænsninger, coronasituationen giver. Derfor lægger vi ud, hvor situationen aktuelt tillader det, og så går vi frem skridt for skridt i forhold til de øvrige markeder.”

Copenhagen is Ready kører nu og resten af året. Kampagnen vil nå målgruppen gennem målrettet indhold – både video og annoncer – på LinkedIn, og gennem artikler, advertorials og annoncering i fagmedier og gennem direct mails og nyhedsbreve, oplyser WoCo.

Kampagnen bliver fulgt op med salgsevents i Stockholm, Hamborg, Oslo og London. Og derudover kan kampagnen indgå i de enkelte aktørers egne salgsmøder med kunder med udgangspunkt i Wonderful Copenhagens præsentations-app. Den præsenterer den samlede destination og er versioneret specifikt til kampagnen, og bliver stillet til rådighed for partnerne i byen.

Copenhagen is Ready-kampagnen leder trafikken til en ny hjemmeside, hvor målgruppen kan blive klogere på de enkelte aktørers produkter i Meetingplanner-guiden, tage på virtuelle site-inspections på københavnske venues og få overblik over muligheder og nye tiltag, der vil gøre afholdelse af møder i København så sikkert som muligt for både deltagere og arrangører.

Relaterede artikler:

Coronaen knækker endnu et dansk rejsebureau

Københavns turisme mangler millioner til markedsføring

“Hård kamp om hver eneste gæst når grænserne åbner”