Mikkel Aarø-Hansen, Wonderful Copenhagens administrerende direktør, under torsdagens pressemøde i Tivoli. Pressefoto for Tivoli: Bax Lindhardt.

Københavns turisme mangler millioner til markedsføring

Med bidrag fra offentlige og private aktører bruger Wonderful Copenhagen årligt 100 millioner kr. på at tiltrække turister. Men krisen gør, at de private har færre penge. ”Vi er ude med raslebøssen,” siger WoCo’s direktør, der har opsagt ansatte.

”Dette er en meget, meget alvorlig situation for turismen i København. To ud af tre turister i København er internationale turister, og de er her jo ikke. Så det brænder lige nu og det bliver ikke let for hovedstaden at åbne igen, da vi har mange internationale...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 95

1 måned

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 285

3 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

DKK 995

12 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

Allerede abonnent?